با اين راهكارها فقير باقي مي مانيد!

 

عدم توانايي در مديريت پولي و مالي معضل اساسي بسياري از خانواده ها است. چرخه نادرست اقتصادي، هزينه زياد و اتلاف منابع، نتيجه ماه ها تلاش افراد را به سادگي بر باد مي دهد و آنها را در آستانه ورشكستگي و فقر قرار مي دهد. بدهي هايي كه در نتيجه چنين دشواري هايي ايجاد مي شود، آرام آرام شرايط را سخت تر مي كند و در نهايت خانواده با بحراني تمام عيار مواجه مي شود.

 

به همين دليل، متخصصان مالي در سراسر جهان پيوسته با ارائه توصيه هاي حساب شده به افراد سعي دارند مانع از فروپاشي زندگي آنها شوند. اگر مي خواهيد از فقيرشدن خود جلوگيري كنيد، موارد زير را به دقت مطالعه كنيد. نمونه هاي مورد اشاره از جمله مهم ترين عوامل بي ثباتي مالي و كاهش كيفيت زندگي است.

 

1- گيرافتادن در تله بدهي

افراد در برابر سختي هاي طولاني اغلب دچار نااميدي مي شوند از دست دادن رويكرد مثبت و اميد به آينده آنها را وارد چرخه اي بي پايان از بدهي ها مي سازد. به اين صورت كه براي كنترل و بازپرداخت قرض هاي قبلي ناچار هستند وام هاي تازه اي دريافت كنند و براي برگرداندن اين مباغل جديد، بار ديگر دست به دامان افراد و موسسات مالي شوند. عقب افتادن پي در پي بازپرداخت ها آرام آرام بر حجم جرايم و سود اقساط مي افزايد و در نهايت باعث تسليم شدن فرد مي شود. به علاوه، تصميم گيري دقيق در چنين شرايطي دشوارتر است و عجله براي كنترل شرايط باعث پيچيده تر شدن وضعيت مي شود.

 

روش هاي فقير شدن, راه و روش فقير شدن

مهم ترين عوامل فقر بي ثباتي مالي و كاهش كيفيت زندگي است

 

براي پرهيز از چنين شرايطي، گام اول آن است كه از هر نوع بدهي جديد پرهيز كنيد. براي بازپرداخت مبالغ قبلي اقدام به فروش وسايل بلااستفاده نماييد و در درآمد خود بيفزاييد. اما هرگز به ميزان بدهي ها اضافه نكنيد. به ياد داشته باشيد كه تا زمان خروج از دور باطل بدهي، مشكلات تمام نخواهندشد.

 

2- احساس ناتواني در برابر مشكلات

فشار شديد و طولاني مدت ذهن و روان شما را سته مي كند. در اين حالت، به مانند ورزشكاري كه قواي بدني خود را از دست داده، دچار نوعي حالت بي تصميمي مي شويد. انرژي رواني كافي براي كنترل وضعيت نداريد و نمي توانيد با تصميمات دقيق در برابر مشكلات ايستادگي كنيد. در اين شرايط بهتر است تحليل دقيق وضعيت مالي را به آرامي آغاز كنيد. از مشاوران كمك بگيريد و سعي كنيد بار ديگر فرمان زندگي را در اختيار خود بگيريد. به ياد داشته باشيد كه ياس و نااميدي چيزي را حل نمي كند و اگر از تلاش كردن دست بكشيد، اوضاع بدتر و بدتر خواهدشد.

 

3- دانش اندك مالي

مديريت امور پولي و مالي، آن هم در جهان پيچيده فعلي، تخصصي تمام عيار است. از اين رو، برآورده ساختن نيازهاي مالي آموزش دائمي را طلب مي كند. هيچ فرد موفقي را نمي توان يافت كه بدون آگاهي دقيق از چند و چون مديريت مالي و با كمك گرفتن از تخصص ديگران مسير موفقيت را پيموده باشد. به همين دليل، اگر خواستار دوري از فقر و ورشكستگي هستيد، بهتر است هرچه سريع تر بر دانش مالي خود بيفزاييد و با آگاهي بهتر وارد عمل شويد.

 

4- بي توجهي به ضرورت هاي فردي

از ديد بسياري از متخصصان نخستين دليل فقير ماندن افراد، بي توجهي به نيازها و اولويت هاي مستقيم خودشان است. به طور مثال، پس از دريافت حقوق ماهانه يا سود سرمايه گذاران، بايد در اولين گام حساب پس اندازتان را تقويت كنيد و يا براي بيمه بازنشستگي و سلامت برنامه ريزي نماييد. اگر انجام اين امور را به تامين ساير نيازها وابسته نماييد، در اغلب موارد چيزي براي پوشش دادن نياز به پس انداز و بيمه باقي نخواهد ماند.

 

اين امر به معناي آن است كه احتمالا مدتي بيشتر در برابر خطرات مالي قرار خواهيد گرفت. در واقع، برنامه ريزي مالي بايد فراتر از نيازهاي روزمره و قابل چشم پوشي، دامنه وسيع تري را در بر گيرد و شرايط با ثبات آينده نيز در آن لحاظ شود. غفلت از اين نكته بسيار مهم، نه تنها شما را فقير نگاه خواهد داشت، بلكه زندگي عزيزانتان را هم تحت تاثير قرار مي دهد. بدون پشتوانه مناسب مالي، آينده فرزندان شما به مخاطره خواهد افتاد و فقر همچون ميراثي نامطلوب زندگي آنها را نيز متاثر خواهد ساخت.

 

5- نبود صندوق پس انداز اضطراري

شايد مهم ترين نمونه از ميان برنامه هاي آينده نگرانه ايجاد حساب پس اندازي براي موارد ضروري است. دليل اين اهميت آن است كه اطلاعات شما در خصوص آينده بسيار اندك است. نمي توانيد به دقت از سرمايه گذاري هاي خود مطمئن باشيد، ميزان بدهي هاي آتي نامشخص است. آسيب هاي سلامتي در كمين شما است و هرلحظه ممكن است به مقدار قابل توجهي پول نياز پيدا كنيد. به همين جهت، بهتر است در اولين فرصت اقدام به ايجاد صندوق پس اندازي براي موارد اضطراري نماييد تا در صورت نياز، از اين صندوق استفاده نموده و مانع از آسيب رساندن به حساب هاي سرمايه و ساير دارايي هاي خود شويد.

 

البته اين اقدام نيازمند درك دقيق از اولويت پس انداز نسبت به ساير هزينه ها است. همان طور كه اشاره شد، مبالغ پس انداز بايد پيش از هر اقدام ديگري كنار گذاشته شوند و آن گاه باقيمانده پول صرف امور روزمره گردد.

 

راههاي ثروتمند شدن,راهكارهايي براي فقير شدن

هميشه راه بهتر و ارزانتري براي انجام امور تامين نيازها وجود دارد

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/sundries/stay2-following2-solutions.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.