تكنيك هايي براي صرفه جويي در مصرف آب

طرز صرفه جويي در مصرف آب,روش هاي صرفه جويي در مصرف آب

براي صرفه جويي در مصرف آب قبل از شروع به شستن ظرف ها كمي آنها را تميز كنيد


در 70 درصد مساحت كره زمين، 1 درصد آب تميز و شيرين وجود دارد كه البته اين ميزان يك منبع طبيعي و محدود است. حتي اگر در يك ناحيه با ميزان بارش زياد زندگي كنيد باز هم استفاده از اين آب مستلزم تصفيه شدن است و به صرف انرژي، پمپ كردن، گرما و ... نياز دارد. پس به هر حال صرفه جويي در مصرف آب يك ضرورت انكارناپذير است و اين مقاله راه هاي ساده اي براي كساني كه در اين زمينه دغدغه دارند بيان مي كند.

 

صرفه جويي در مصرف آب،نحوه صرفه جويي در مصرف آب

هنگامي كه حمام مي كنيد ولي به آب احتياج نداريد، شير آب را ببنديد


زماني كه داريد دندان هايتان را مسواك مي زنيد، اصلاح مي كنيد، دست هايتان را مي شوييد، ظرف مي شوييد و يا … شير آب را ببنديد. همچنين هنگامي كه حمام مي كنيد ولي به آب احتياج نداريد، شير آب را ببنديد. ابتدا بدن تان را خيس كنيد و هنگامي كه صابون مي زنيد آب را ببنديد و مجددا هنگام شست و شو باز كنيد.

 

اصول صرفه جويي آب, آشنايي با شيوه هاي صرفه جويي آب

زماني كه منتظر آب داغ هستيد، آب سرد را نگه داريد و به گل ها بدهيد


زماني كه منتظر آب داغ هستيد، آب سردي كه از شير بيرون مي آيد را نگه داريد و از آن براي آب دادن به گل ها استفاده كنيد يا به جاي استفاده از سيفون، در توالت بريزيد. آب گرم ممكن است مقدار بيشتري رسوب و يا زنگ زدگي نسبت به آب سرد داشته باشد اما در هر صورت براي نوشيدن مناسب است. اگر از دستگاه تصفيه ي آب استفاده مي كنيد، مي توانيد آب هايي كه ذخيره كرده ايد را نيز تصفيه كنيد و درون بطري بريزيد و درون يخچال نگه داري كنيد.

 

روش صرفه جويي در آب,تكنيك هايي براي صرفه جويي آب

از سرشير كاهنده مصرف آب استفاده كنيد


يك سرشير كاهنده مصرف آب بخريد. اين سرشير ها معمولاً قيمت زيادي ندارند و به سادگي در جايشان محكم مي شوند و عملكرد خوبي دارند و در عين حال كه مقدار آب مصرفي، نصف قبل خواهد شد، ميزان فشار و جريان آب را حفظ مي كنند.

 

روش هاي صرفه جويي در مصرف آب, نكاتي براي صرفه جويي آب

قبل از شستن لباس ها، ابتدا مطمئن شويد كه حجم لباس ها كافي باشد


قبل از اينكه لباس هايتان را بشوييد، ابتدا مطمئن شويد كه حجم لباس ها كافي باشد. فقط به اين دليل كه چند تا از لباس ها را لازم داريد، همه ي آنها را نشوييد. هنگامي كه از ماشين لباس شويي استفاده مي كنيد، از حالت “اكونومي” آن استفاده كنيد تا به اين ترتيب در مصرف آب و برق صرفه جويي شود. اين مورد درباره ي ماشين ظرف شويي هم صدق مي كند. قبل از اينكه از ماشين ظرف شويي استفاده كنيد ابتدا مطمئن شويد كه به اندازه ي كافي پر باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/techniques1-saving-water1.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.