نكات مهم براي لباس‌ هاي اپل‌ دار

لباس‌ هاي اپل‌ دار

 

وقتي لباس‌هاي اپل‌دار را درون ماشين لباسشويي مي‌اندازيم، اپل‌هاي آن از بين مي‌رود، اما براي جلوگيري از اين حالت مي‌توانيد چند كار انجام بدهيد. اول اين كه اپل‌ها را به جاي اين كه به لباس بدوزيد آنها را با سنجاق وصل و هنگام شستشو بازشان كنيد.

 

شما مي‌توانيد از چسب‌هايي شبيه چسب‌هاي كار شده روي كفش‌هاي كتاني هم براي نصب اپل روي لباس استفاده كنيد و موقع شستن آنها را براحتي جدا كنيد، اما اگر نمي‌خواهيد از اين دو روش استفاده كنيد هنگام شستشو اپل‌ها را درون كيسه پلاستيكي قرار دهيد و محكم گره بزنيد سپس آن را درون ماشين لباسشويي قرار دهيد.

 

پاك‌كردن لكه‌ها

 

اگر لكه چسب روي فرش محبوب شما افتاده، نگران نباشيد، چون مي‌توانيد پس از خشك شدن آن را به آساني با نوك يك چاقو يا قيچي در نهايت دقت و ظرافت از فرش جدا كنيد.

 

توجه داشته باشيد كه قيچي يا چاقو را هر چقدر افقي‌تر بگيريد، نتيجه بهتري به دست مي‌آيد‌، اما اگر لكه خون روي لباس يا پارچه مورد علاقه‌تان افتاده با استفاده از چند روش آن را نيز مي‌توانيد از بين ببريد. سطح لكه را با آب سرد خيس كنيد.

 

سپس محلولي از آب و پودر لباسشويي درست كنيد و پارچه لك‌دار را درون آن فرو ببريد. آب پارچه را بخوبي بگيريد، اگر هنوز لكه باقي است، سعي كنيد محلولي از پودر شوينده و آمونياك تهيه و لكه را در آن بشوييد و در آخر پارچه را كاملا آبكشي كنيد.

 

روش ديگر براي پاك كردن لكه خون به اين صورت است كه در يك سطل آب يك مشت نمك بريزيد و پارچه لكه‌دار را به مدت 15 دقيقه درون آن خيس كنيد و سپس آن را درون پودر شوينده آنزيم‌دار فرو ببريد. البته در اين مرحله به جنس لباس دقت كنيد و هرگز پارچه ابريشمي و پشمي را در شوينده‌هاي آنزيم‌دار فرو نبريد.

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/نكات-مهم-براي-لباس%e2%80%8c-هاي-اپل%e2%80%8c-دار.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.