كارهايي كه براي موفقيت بايد انجام دهيد

براي رسيدن به موفقيت بايد چه كارهايي انجام داد؟ عادات ناكارآمد خود را با اين عادات سودمند جايگزين كنيد تا در جايگاه يك كارآفرين به موفقيت برسيد. 

آيا ميدانستيد احتمال شكست در كارآفريني چهار برابر احتمال موفقيت است؟ آيا ميدانيد كه چرا ايجاد يك كسب و كار موفق اينقدر دشوار است؟ اين موضوعات به چندين عامل بستگي دارد كه يكي از آنها نحوه گذراندن اوقات فراغت كارآفرينان است.

 

كارايي شما در طول زمان فراغت اغلب به موفقيت شما در كاري كه ايجاد كرده ايد مي انجامد مطمئن باشيد كه افراد موفق در زمان فراغت خود كاري بيش از لم دادن روي مبل و چك كردن شبكه هاي اجتماعي شان مي‌كنند.

 

اگر در به دست آوردن موفقيت به عنوان يك كارآفرين مشكل داشته ايد، شايد بخواهيد نگاه دقيق تري به نحوه گذراندن ساعات فراغتتان بيندازيد. سعي كنيد عادات ناكارآمد خود را با عاداتي سودمند جايگزين كنيد:

 

۱. ورزش كردن
ورزش كردن هم براي بدن و هم براي ذهن بسيار مفيد است. با توجه به پژوهش هاي متعدد، افرادي كه ۳۰ دقيقه در روز و پنج بار در هفته ورزش مي‌كنند از سلامت مغزي بيشتري برخوردارند كه اين سلامتي با سرحال بودن، كاهش استرس، خلاقيت بيشتر و تفكر شفاف تر خود را نشان مي‌دهد. ورزش بهتري كاري است كه ميتوانيد انجام دهيد تا در هنگام راه اندازي كسب و كارتان هشيار و سرحال باقي بمانيد.

 

۲. تفريحات
آيا تا به حال توجه كرده ايد كه برخي از موفق ترين افرادي كه مي شناسيد، سبك زندگي جالبي بيرون از محيط كاري دارند؟ اين موضوع ناشي از اوقات فراغتي است كه آن دسته از افراد به لذت بردن و خوش بودن مي گذرانند. تفريحات منبعي عالي براي خلاقيت و راه فرار از استرس محسوب ميشوند.

 

۳. يادگيري
موفقيت گاهي به معناي شدت بخشيدن به علاقه به يادگيري است. اگر ميخواهيد علاقه به يادگيري را در خود افزايش دهيد. چيز جديدي ياد بگيريد. برخي از افراد دوست دارند زبان هاي خارجي ياد بگيرند؛ برخي ديگر دوست دارند سرشان را به يادگيري آخرين تكنولوژي ها گرم كنند. بيشتر افراد دوست دارند چيزي ياد بگيرند كه به كارشان بيايد، مانند اصول فناوري اطلاعات. جو قدرتمندي از يادگيري ميتواند تا ۳۷ درصد به افزايش كارايي شخصي و حرفه اي بينجامد.
ضمنا ديگر با وجود كلاس هاي آنلاين و اپليكيشن هاي آموزشي نميتوانيد بهانه دور بودن يا پر هزينه بودن آموزش را بياوريد!

 

۴. تمركز حواس
دليلي وجود دارد كه يوگا به يكي از محبوب ترين ورزش هاي ارتقا دهنده سلامتي تبديل شده است: تمركز حواس ميتواند به شما كمك كند تا آرامش داشته باشيد، كارايي تان را بهبود ببخشيد، خلاقيت بيشتري به دست آوريد و سلامتي كلي خود را حفظ كنيد.
ذكر اين نكته اهميت دارد كه به دست آوردن تمركز حواس لزوما به معناي انجام دادن يوگا يا مديتيشن نيست، اگرچه هردوي اين موارد به تمركز حواس مي انجامند. شايد تنها در ۲۰ دقيقه در روز و با نشستن آرام و در سكوت يا لم دادن روي صندلي، خيره شدن به سقف و فكر نكردن به هيچ چيز بتوانيد به تمركز حواس دست يابيد.

 

5. به ديگران كمك كنيد
اگر بينش خود را از دست داده ايد و نميدانيد كه چه چيز براي شما اهميت دارد، از اين موقعيت براي كمك به افرادي استفاده كنيد كه شانس كمتري در زندگي به دست آورده اند. كمك كردن به جامعه به شما كمك مي‌كند تا در مورد مسائل ديگري جز كار هم فكر كنيد؛ چيزي كه ممكن است به شما كمك كند تا چگونگي ارتقاي كسب و كار خود را ارزيابي كنيد. بهتر است گاهي به جاي تمركز صد درصدي روي مسائل و مشكلات خود، به زندگي ديگران نيز نگاهي بيندازيد و به آنها كمك كنيد.

 

۶. مطالعه
بهترين راه براي آشنايي با فعاليت هاي افراد موفق اين است كه مطالعه كنيد. چه براي خواندن آخرين اخبار، راهنمايي در زمينه كسب و كار و يا آشنايي با زندگي نامه فرد مورد علاقه تان كتاب بخوانيد زيرا به شما كمك مي‌كند تا خلاقيت خود را افزايش دهيد، روند فكري خود در محل كار را ارتقا بخشيد و بعد از يك روز كاري طولاني استرس خود را از بين ببريد.

 

۷. خانواده
هر از چند گاهي به خود استراحت دهيد و تمركز صد درصدي خود را روي خانواده تان بگذاريد. فقط براي چند ساعت در هفته در مورد مسائل كاري خود فكر نكنيد و از آنچه در خانه اتفاق مي افتد لذت ببريد. افراد سالم و شاد ميدانند كه گذراندن اوقات فراغت به همراه عزيزانشان به آنها در بالا رفتن از نردبان موفقيت كمك خواهد كرد

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/things-you-need-to-do-for-success.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.