قانون كارما | قانوني كه زندگي‌تان را دگرگون مي‌سازد!

قانون كارما,قانون كارما چيست،قانون جذب

قانون كارما چيست؟

 

تمام آنچه در اين دنيا رخ مي دهد در يك حركت دوراني در حال چرخش است و براي همين است كه در اشعار و ادبيات از اين عرصه گيتي با نام هايي همچون گردونه و چرخ ياد كرده اند. كارما ها در چرخه زندگي ما ثبت مي شوند و حتما روزي به خودمان باز مي گردند. قانون كارما، قانون عمل و عكس العمل است.

كارما

اين روزها واژه كارما بسيار شنيده مي‌شود و در تيترهاي جنجالي بسياري نشريات كلمه كارما ديده مي‌شود. اما كارما يا كَرمه كه مفهومي در اديان و فلسفه شرقي محسوب مي‌شود، چگونه به فرهنگ عامه و جوامع سكولار غربي راه يافته است؟ و آيا برداشت‌هايي كه اين جوامع از كارما دارند، با مفهوم اصلي آن مطابقت دارد؟ در اين مقاله از 

بيتوته به شما خواهيم گفت قانون كارما چيست و در ادامه با معناي اصلي كارما در آئين‌هاي مختلف و نقش كارما روي اعمال و رفتار انسان آشنا خواهيم شد.

 

قانون كارما چيست ؟

كارما يك كلمه سانسكريت به معناي عمل يا كنش است. اين قانون مفهومي همسو با قانون جذب دارد. كارما زيستكار يا عملكرد فرد در زندگي است. اين عملكردها ذاتاً و به طور خودكار نتايجي (انتقام كيهاني/الهي) را در اين زندگي و زندگي بعد به دنبال دارند. در قانون كارما هر عملي يك عكس العمل در پي دارد.

 

زماني كه ما مي انديشيم، سخن ميگوييم، يا هر نوع عملي انجام مي دهيم آغازگر نيرويي بوده ايم كه در نهايت يك عكس العمل به ما نشان خواهد داد. اين بازگشت نيرو ممكن است، تعديل شود، تغيير يابد يا تعليق شود. اما عموم مردم هرگز قادر نيستند كه آن عكس العمل را از بين ببرند.

 

كارما به اين معنا است كه در زندگي «وقتي چيزي مي‌كاريد، حتماً درو خواهيد كرد» تاجاييكه عواقب كامل اعمال خود را درك كنيد. قانون كارما اصل علت و معلول، كنش و واكنش، عدالت كيهاني و مسئوليت فردي است. قانون كارما براي سوق دادن شما بعنوان روح در سفر فردي‌تان در كيهان آغاز مي‌شود. كارما زماني به پايان مي‌رسد كه در توانايي خود براي عشق ورزيدن، كامل شده باشيد.

 

قانون كارما در جوامع مختلف

قانون كارما,قانون كارما چيست،عمل و عكس العمل

قانون كارما در جوامع مختلف

 

در فرهنگ شرقي، كارما يكي از مفاهيم اساسي هندوئيسم، بودائيسم، سيكيسم و جينيسم است. مفهومي كه به طور كلي به اهميت اعمال بشر اشاره دارد و مي‌گويد كردارهاي هر انسان، بر كيفيت اين زندگي و زندگي‌هاي بعدي او اثر مي‌گذارد.

 

رفتارهاي خوب كارماي خوب مي‌سازند و رفتارهاي بد كارماي بد در ادياني كه به تولد ادواري باور دارند، مانند هندوئيسم، بوديسم، و جينيسم، نتايج كارما به زندگي‌هاي بعدي نيز كشيده مي‌شود و در دوره‌هاي بعدي زندگي نيز به ظهور مي‌رسد. بر اين اساس، هر فرد، از طريق اعمالي كه انجام مي‌دهد باعث و باني رنج و شادي‌ها در زندگي (هاي) خود است.

 

اما در فرهنگ عامه غربي، كارما چنين مفهوم روحاني عميقي ندارد. در باور عامه، كارما يك قانون پاداش و جزا است. يك نيروي ماورائي كه به كارهاي خوب پاداش مي‌دهد و در ازاي كارهاي بد ما را تنبيه مي‌كند. اين برداشت از كارما توضيحي براي گرفتاري‌هايي است كه همه ما گاهي با آن‌ها مواجه مي‌شويم.

 

بوديسم يكي از شاخه‌هاي هندوئيسم محسوب مي‌شود ولي درباره تناسخ، قانون كارما و روح نظريات متفاوتي دارد. در باور بودايي، كارماي انباشته و ذخيره شده روح از يك زندگي به زندگي بعدي منتقل مي‌شود نه خود روح. در حقيقت بودايي‌ها به روح با معناي غربي آن اعتقاد ندارند بلكه به مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي روح‌مانند معتقد هستند. 

 

چگونه قانون كارما را به نفع خودمان تمام بكنيم؟

هر كار درستي كه مي كنيد نتيجه اي خواهد داشت و اگر ميخواهيد در زندگي غرق در خوبي ها شويد، اعمال و افكار خوبي داشته باشيد. هم كارماي خوب داريم، هم كارماي بد. بنابراين تمام كارماها منفي نيستند.

 

اين ذات آدمي است كه بر وقايع منفي زندگي اش تمركز كند. اما اگر توجه مساوي به اتفاقات مثبت و منفي زندگي اختصاص دهيم، به استقبال قدرشناسي رفته ايم.

 

اولين قدم براي اينكه رفتار و كردارمان را مديريت بكنيم و هميشه با فركانس مثبت قدم برداريم اين است كه قوانين الهي را بدانيم و به آن ها اشراف داشته باشيم.

 

دومين قدم اينكه در زندگيمان اين قوانين را نهادينه كنيم در نظر داشته باشيد كه انسان جايزالخطا است و كسي نيست كه گناه و اشتباه نكرده باشد اما ميتوان اين اشتباهات را به حداقل رساند.

 

با دانستن اين قانون دريافتيم كوچك ترين عمل مثبت و منفي ما پاداش و مجازات دارد حال تصميم با خودمان است كه با قوانين خداوند همسو شويم يا به اعمال هميشگيمان ادامه دهيم.

 

چيزي كه كار ما را آسان و روحمان را زلال ميكند اين است كه اگر ميدانيم گناه و اشتباهي كرديم با انجام دادن كار نيك اثر اشتباهات و گناهان را كم رنگ كنيم.

 

كسي كه كمك رسان و تمام قدم هايش براي رسيدن به ذات خداوند باشد بي شك بازخورد اعمالش او را به وجد مي آورد و موفق ميكند و يك زندگي با عشق و شادي غير قابل وصفي را تجربه ميكند.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/karma1-law-rules.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.