چگونه كودك را تربيت صحيح كنيم ؟

تربيت صحيح كودك

اگرچه رفتار يك كودك كوچك نسبت به غريبه ها خجالتي است و اين امري طبيعي است اما نمي توان آن را شرم آور خواند زيرا با توجه به سن او مشكلي ايجاد نمي كند.

 

اما در مورد آيدين كه ۵ ساله است و در حضور ديگران مشكل دارد ، شما بايد هرچه سريعتر به يك راه حل برسيد ، زيرا اين مشكل با ورود او به مدرسه تشديد مي شود.

 

چگونه كودك را به درستي تربيت كنيم؟

 

شايد او مي خواهد جلب توجه كند

بعضي از كودكان با خودداري از انجام آنچه به آنها گفته مي شود ، از جلب توجه خجالت مي كشند. بيشتر اوقات ، كودكان خجالتي وقتي ديگران به آنها سلام مي كنند به مادرشان مي چسبند ، اما بعضي اوقات آنها مي خواهند ديگران س questionsال كنند و با او و در كانون توجهات صحبت كنند.

چگونه كودك را تربيت صحيح كنيم ؟

زيادش نكن

كمرويي كودك را غير طبيعي و مهم جلوه ندهيد ، اما به او توجه كنيد تا او سعي نكند از راه هاي ديگر از جمله كمرويي توجه شما را جلب كند.

 

آن را اجتماعي كنيد

با دقت و آرامش اعتماد به نفس كودك را تقويت كنيد و او را از سنين پايين به سراغ ديگران ، خصوصاً كودكان ببريد. به فرزند خود بياموزيد كه بعضي موارد مانند تبريك ، رفتار خوبي دارد.

 

چگونه كودك را به درستي تربيت كنيم؟

آماده شدن
قبل از بردن فرزند خود نزد ديگران براي او توضيح دهيد تا آماده شود و نگران نباشد. كودك بهتر است شما را راحت و با اعتماد به نفس در بين جمعيت ببيند و در پارك ، خانه هاي دوستان و … از اين روش حركت كند و ارتباط برقرار كند و از آن استفاده كند.

 

اجازه ندهيد شما را منزوي كند

شما بايد به كودك خود بياموزيد كه چگونه با ايجاد روابط خوب با ديگران ارتباط صحيح برقرار كند و نگذاريد كودك خجالتي ارتباط خود را با ديگران قطع كند.

https://topersian.ir/چگونه-كودك-را-تربيت-صحيح-كنيم-؟/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.