اختلاف سن در ازدواج از چه قدر به بالا بد است؟

آن روزهايي كه مردان ۱۰ تا ۲۰ سال از زنان بزرگتر بودند گذشته است. امروزه آنچه در ازدواج هاي امروزي بيشتر به چشم مي خورد اختلاف سني بين دختري در همان سن يا بالاتر از پسر است. مسئله بسيار مهمي كه امروزه در ازدواج معمول است.

اختلاف سن در ازدواج از چه قدر به بالا بد است؟

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از مشرق؛ اختلاف سني عاملي است كه اختلافات زناشويي را در كنار اختلافات اخلاقي ، فردي و جسمي عميق مي كند. نكته مهم در اينجا اين است كه اختلاف سني زن و مرد نبايد به حدي باشد كه باعث ايجاد شكاف بزرگي در مشكلات اصلي زندگي آنها مانند اعتقادات و ارزش ها ، برقراري ارتباط با اقوام و دوستان ، سرگرمي و سرگرمي به دليل بزرگ بودن تفاوت در نگرش ها. در اين مناطق ، اين امر منجر به اختلاف يا دلسردي در زندگي زناشويي مي شود.

اختلاف سني زياد ، همراه با بلوغ فكري و بلوغ پايين زن و شوهر ، مي تواند مشكلات جدي و مهمي در رابطه ايجاد كند ، به رابطه زناشويي آسيب برساند و آنها را از مسير اصلي خود دور كند.

فرقي نمي كند زن باشيد يا مرد ، اختلاف سني زياد مي تواند براي شما در ازدواج مشكل ساز شود. عقل سليم چنين مي گويد ، اما تفاوت سني چقدر بد است؟

يكسان بودن يا نبودن

تعريف تفاوت سني و پذيرش آن كاملاً به فرهنگ و تربيت خانوادگي بستگي دارد. در رابطه با ازدواج ، در صورت تأمين نيازهاي اساسي و اطمينان از شناخت متقابل ، نمي توان فاصله سني را به عنوان يكي از عوامل اصلي و عناصر اميد به زندگي در نظر گرفت. با اين حال ، هرچه اختلاف سني زن و مرد كمتر باشد ، درك بهتري از يكديگر خواهند داشت.

هرچه زن و مرد سالم و قويتر باشند ، رابطه و ازدواج نيز قويتر خواهد بود.

يكي از معيارهاي انتخاب همسر ، هماهنگي و تناسب بين زوجين از نظر سن است. با اين حال ، افرادي كه از نظر سني نزديك هستند از همان تجربيات و خاطرات برخوردارند و براي درك آنها پيشينه فرهنگي مشابهي دارند. دختر و پسر در سن ازدواج بايد از نظر فكري در يك سطح باشند. اختلاف سني در فرهنگ ما مهم است ، اما ميزان آن توسط هيچ علم و منطقي به طور قطعي تخمين زده نشده است.

در چه سني اختلاف سني زياد خطر بيشتري دارد؟

بسته به اينكه كدام زن و مرد در ازدواج از راه دور “بله” بگويند ، خطرات اختلاف سني افزايش يا كاهش مي يابد. به طور كلي ، ازدواج در نوجواني و اوايل نوجواني به دليل تصميمات عاطفي طرفين و اقدامات احساسي آنها در انتخاب همسر ، چه براي دختران و چه براي پسران ، صرف نظر از سن ، توصيه نمي شود.

به عبارت ديگر ، شرايط و لحظات مهم در ازدواج دختر ۱۳ ساله اي كه ۱۱ سال از همسرش بزرگتر است ، كاملاً متفاوت از شرايط ازدواج دختر ۲۷ ساله و ۳۸ ساله است – كودك پير البته ، اختلاف سني زياد در ازدواج هايي كه طرفين ، به ويژه دختر ، به نوعي از ثبات و بلوغ عاطفي ، عاطفي ، شخصي ، اخلاقي و جسمي رسيده اند و مي توانند از طريق يك خط ثبات مديريت عاطفي حركت كنند ، تعداد بسيار كمتري وجود دارد خطرات

اختلاف سن در ازدواج از چه قدر به بالا بد است؟

اختلاف سني در ازدواج با اختلاف ده سال

در فرهنگ ايراني هميشه رسم بوده كه مرد از نظر سن از همسر خود بزرگتر است و از طرف ديگر به دليل نحوه شكل گيري شخصيت هاي زن و مرد و اختلافات رفتاري و بلوغ ، هميشه اعتقاد بر اين بوده است كه مردان مسن تعادل ايجاد مي كنند. اما اگر همين اختلاف سني افزايش يابد و حدود ده سال يا بيشتر باشد ، مي تواند منجر به اختلاف در زندگي زناشويي شود. لازم به ذكر است كه اين اختلاف سني ، به ويژه در ميان جوانان ، ممكن است بيشتر از افراد ميانسال يا مسن باشد. به عنوان مثال ، هنگامي كه يك مرد هفتاد ساله با يك زن پنجاه و پنج ساله ازدواج مي كند ، تفاوت بين آنها كمتر از زماني است كه يك دختر ۲۰ ساله با يك مرد ۳۵ ساله ازدواج مي كند. طبيعتاً يك دختر ۲۰ ساله هنوز در اوايل نوجواني است و نگراني ها و ميزان تفكر او با مرد ميانسال متفاوت است و ممكن است اختلاف بين آنها بيشتر باشد.

معمولاً اختلاف سني در ازدواج بيش از ۱۰ سال مي تواند نقش ها را با گذشت زمان تغيير دهد ، اين تغيير نقش ها دو شكل مشترك دارد. نقش معلم ، دانش آموز و نقش والدين ، ​​كودك. همسرهايي كه سن بالاتري دارند و اين اختلاف بيش از ده سال است ، مي تواند به دليل تجربه بيشتر و رفتار محتاطانه نقش همسرشان كاهش يابد ، و نقش معلم و والدين جايگزين و تأكيد شود ، اين مشكل مي تواند در زوج هاي جوان بروز كند خيلي كم داشته باش

وقتي خواستگارمان از ما دور است

در نظر گرفتن نكات زير مي تواند به شما كمك كند تا تصميمات راحت تري درباره آنچه كه براي ازدواج شما اتفاق مي افتد بگيريد.

۱- مجذوب اختلاف سني نشويد

تعجب نكن واقعاً مي توانيد مجذوب اختلافات بين خود و نامزد بالقوه خود شويد. شايد شنيده باشيد كه گفته مي شود افرادي كه با يكديگر مخالفت مي كنند ، جذب يكديگر مي شوند. اين تا حدودي درست است. اگر از نامزد بالقوه خود بسيار كوچكتر هستيد ، ممكن است مجذوب بلوغ و موفقيت او و همچنين حمايتي باشيد كه مي تواند از او ارائه دهد.

از طرف ديگر ، اگر از نامزد احتمالي خود بسيار بزرگتر باشيد ، ممكن است مجذوب جواني وي شويد و فراموش كنيد كه اين مسئله در طولاني مدت آزار دهنده است. مطالعات متعدد در مورد شباهت ها يا اختلافات بين زوجين نشان مي دهد ، برخلاف تصور رايج ، زوجيني كه از نظر متغيرهاي مختلف شباهت بيشتري به هم دارند از ازدواج رضايت بيشتري دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.