راهنماي صرفه جويي در مصرف برق

صرفه جويي برق, نكاتي براي صرفه جويي برق

بهترين روش براي صرفه جويي در مصرف برق در روز بهره بردن از نور طبيعي است

 

از طريق صرفه جويي در مصرف برق مي توانيم به كم شدن آلودگي هاي محيط زيستي كمك كنيم و هزينه هاي مصرف انرژي را تا بخش زيادي كاهش دهيم. اگر به اطراف خود دقت كنيد متوجه مي شويد كه تعداد زيادي وسايل برقي دور و بر شما را احاطه كرده اند و بسياري از آن ها از لازمه هاي زندگي هاي امروزي و غير قابل حذف هستند. اما هنوز هم راه هايي وجود دارند كه بتوانيم مصرف مان را كم كنيم و با صرفه جويي در مصرف برق به محيط زيست و آيندگان خود كمك كنيم.

 

در ادامه اين مطلب با راه هايي براي صرفه جويي در مصرف برق در محيط كار آشنا مي شويم.

 

۱. بهترين روش براي صرفه جويي در مصرف برق در محل كار بهره بردن از نور طبيعي است

پرده ها را كاملا كنار بزنيد و از نور طبيعي به جاي لامپ هاي پر مصرف استفاده كنيد. تا جايي كه برايتان مقدور است نورهاي مصنوعي را حذف كنيد و از نور طبيعي خورشيد بهره ببريد. اين كار را هم در منزل و هم در محل كار مي توانيد انجام دهيد. به كمك اين روش به راحتي مي توانيد به صرفه جويي در مصرف برق كمك كنيد. علاوه بر اين نور طبيعي روي روحيه شما تاثير مثبت خواهد گذاشت و باعث مي شود بعد از مدتي با اشتياق پرده ها را كنار بزنيد و از نور طبيعي خورشيد استفاده كنيد.

 

ميز كارتان را در محلي قرار دهيد كه نورگير باشد و به راحتي بتوانيد با نور طبيعي و بدون روشن كردن چراغ هاي اتاق به كارتان برسيد و چشمتان نيز اذيت نشود. اگر به نور نياز داشتيد از چراغ مطالعه استفاده كنيد.

 

اگر پنجره هايتان طوري است كه با كنار كشيدن پرده ممكن است احساس كنيد حريم خصوصي تان در معرض ديد است بهتر است از پرده هاي نازك يا كركره اي استفاده كنيد تا هم نور از آن ها عبور كند و هم حريم خصوصي تان حفظ شود.

 

۲. از لامپ هاي كم مصرف تر استفاده كنيد

به جاي استفاده از لامپ هاي رشته اي از لامپ هاي LED يا SMD استفاده كنيد. اين قبيل از لامپ ها انرژي كمتري مصرف مي كنند و نور بيشتري در اختيار شما مي گذارند. لامپ هاي رشته اي بخش زيادي از انرژي خود را به صورت گرما از دست مي دهند. لامپ هاي LED و SMD طول عمر زيادي دارند و گرماي بسيار ناچيزي توليد مي كنند.

 

 

درسته كه لامپ هاي ال اي دي و اس ام دي قيمت بيشتري نسبت لامپ هاي رشته اي دارند اما بسيار با صرفه تر هستند و عمر آن ها طولاني تر است.

 

۳. چراغ هاي اضافه را خاموش كنيد

يكي از حساسيت هايي كه لازم است هر فردي داشته باشد خاموش كردن لامپ هاي اضافه است. اينكه در مورد تعداد لامپ هايي كه در خانه روشن است حساسيت داشته باشيد يكي از راه هايي است كه به صرفه جويي مصرف برق كمك مي كند. اين كار ساده ترين كاري است كه هر فرد مي تواند انجام دهد. هنگامي كه خانه را ترك مي كنيد همه لامپ ها را خاموش كنيد. شب ها هنگامي كه خانواده دور هم جمع هستند خانه را چراغاني نكنيد و چراغ اتاق ها را خاموش كنيد.

 

 

 

مي توانيد براي صرفه جويي در مصرف برق و همين طور رمانتيك شدن فضا از شمع استفاده كنيد. اين روش بسيار مفيد است و فضايي شاعرانه نيز براي شما به وجود خواهد آورد. اگر نمي توانيد هميشه از اين روش استفاده كنيد هفته اي يكي دو شب اين كار را انجام دهيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/saving2-power2.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.