نكات مهم در خريد سايه چشم

سايه چشم

سايه چشم محصولي پر طرفدار و سازگار با پوست است كه جلوه زيبايي براي پوست ايجاد مي كند‎

 

چشم ها زيباترين عضو صورت هستند كه در وهله اول به چشم ميخورند، روش هاي مختلفي براي زيباتر كردن چشم ها وجود دارد، سايه چشم چيست يكي ازاين روش ها سايه زدن است كه با دانستن روش درست سايه زدن مي توان چشم ها را زيباتركرد. بنابراين لازم است تا فن و فوت سايه زدن را ياد بگيريم.

سايه چشم محصولي پر طرفدار و سازگار با هر نوع پوستي است كه جلوه زيبايي براي پوست ايجاد مي كند و ضمن يكدست كردن پوست باعث خوش رنگي آن نيز مي گردد. با اين همه براي كساني كه به دنبال تنوع در آرايش و هماهنگي بيشتر مابين اجزاء صورت و پوست خود هستند. سايه چشم يك محصول آرايشي است كه روي پلك‌ها و در زير ابروي هر فرد از آن استفاده مي‌شود.

 

هنگام خريد سايه چشم اگر از آن رنگي كه به پوست شما مي آيد اطمينان نداريد مي توانيد از مشاور پوستي كه اغلب در مغازه هاي لوازم آرايشي هستند كمك بگيريد. هميشه سايه اي را انتخاب كنيد كه رنگ آن متناسب با پوست شما و رنگ چشمتان باشد.

 

هميشه سايه هاي گران قيمت با كيفيت تر نيستند اما در اغلب موارد چنين فكري درست نيست زيرا در سايه هاي گران قيمت تر كه عموما پودر مانند هستند رنگدانه هايي با كيفيت بهتر وجود دارند و اصولا اين سايه ها بادوام تر و ماندگارتر مي باشند. 

 

هنگام خريد حتما از استاندارد و اصل بودن محصول اطمينان خاصل نماييد. بهتر است مغازه ها و فروشگاه هاي معتبر را انتخاب نماييد زيرا لوازم آرايش خصوصا آنهايي كه در ارتباط با چشم هستند بايد با حساسيت انتخاب و خريداري شوند.

 

سايه چشم

سايه ها در رنگها و گونه هاي مختلف يافت مي شوند، كرم ،پودري‎

 

سايه ها در رنگها و گونه هاي مختلف يافت مي شوند، كرم ،پودري.

 

« سايه پودري يا كرم» 

سايه در نوع پودري و كرم موجود است ، نوع استفاده از نوع كرم آسانتر است زيرا شما با يك حركت مي توانيد سايه بزنيد ولي نوع پودري دوام و پوشانندگي بيشتري دارد و اگر به نوع كرم آن علاقه مند هستيد مي توانيد براي افزايش دوام آن ، انرا با سايه پودري مخلوط نماييد. انتخاب اكثر خانم ها سايه مخلوط از اين دو است كه هم استفاده از آن آسانتر و هم دوام خوبي دارد. با اين حال انتخاب به شما بستگي دارد، هر دو را امتحان و ببينيد كدام نوع روي پوست شما بهتر عمل مي كند سپس انتخاب كنيد. 

 

نكاتي براي انتخاب نوع رنگ سايه:

- اگر چشماني روشن داريد دقت كنيد كه كه از سايه هاي هم رنگ با تناژ چشم خودتان استفاده نكنيد و سايه چشمتان رنگ ديگري و يا روشن تر از رنگ چشمتان باشد.به عنوان مثال اگر چشمتان سبز يا آبي هست از سايه چشم سبز يا آبي استفاده نكنيد.اگر چشمتان قهوه اي است مي توانيد از اكثر رنگ هاي سايه چشم استفاده كنيد.ولي اگر چشمتان روشن و يا آبي است رنگ هاي بنفش و ياسي مي تواند مناسب باشد.

 

بهتر است از سايه هاي كم رنگ و مات تر براي روز استفاده كنيد و سايه هاي براق را براي شب بگذاريد.اين سايه هاي براق براي مهماني هايي كه در شب هستند بسيار مناسب مي باشند.

 

- هنگام استفاده از چند رنگ سايه بايد حتما قلموي آرايشيتان را تميز كنيد و يا از چند قلم مو استفاده كنيد.وگرنه آرايشتان خراب مي شود و رنگ هاي سايه با هم مخلوط مي شوند.

 

- اگر مي خواهيد چشمانتان در مركز توجه در صورتتان قرار بگيرند مي توانيد از سايه چشم هاي تيره تر استفاده كنيد و وقتي آرايشي صورتتان تمام شد مي توانيد آرايشي لب ها و جاهاي ديگر صورتتان را كم رنگ تر انجام دهيد.

 

- هنگام استفاده از سايه‌هاي تك رنگ، رنگ بسيار روشن آن را زير ابرو بزنيد و پشت پلك را از تك رنگ استفاده كنيد.

 

- در اكثر اوقات تركيب به اندازه و درست رنگ‌ها و كنار هم چيده شدن آن‌ها با اندكي ادغام مي‌تواند چشم شما را زيباتر و جذاب‌تر كند.

بهترين ژست هاي عكاسي براي آقايان

 

اين بخش از راهنماي ژست عكاسي ايده هايي براي عكاسي از آقايان است و شباهت زيادي به ژست هايي دارد كه در مطلب ژست هاي عكاسي براي خانم ها آورده بوديم. وقتي از كسي عكاسي مي كنيد چه خانم، چه آقا بسيار مهم است كه سليقه او را در عكاسي بپرسيد. آيا مي خواهد در عكس قوي ديده شود يا جدي و يا آرام و ريلكس؟ هم نوع ژست فرد در پيامي كه عكس منتقل مي كند موثر است و هم زاويه دوربين عكاسي.

 

اگر از زاويه پايين عكس بگيريد عكس جدي تر و رسمي تري به دست خواهيد آورد. از طرف ديگر از نظر خيلي ها عكس از زاويه بالا جذاب تر خواهد بود. مهم اين است كه به فرد قدرت انتخاب بدهيد.

 

عكس هاي هد شات استاندارد يا كلوز آپ

يك نمونه عكس هدشات كلاسيك كه از زاويه بالا گرفته شده است. در اين ژست به فرد اجازه دهيد كاملا ريلكس باشد كمي به سمت جلو خم شود و زاويه ديدش به سمت بالا باشد.

 

ژست هاي عكاسي براي آقايان, ژست هاي ويژه عكاسي

يك نمونه عكس هدشات كلاسيك كه از زاويه بالا گرفته شده است

 

ژست دست به سينه

براي اين كه فرد در عكس قوي تر ديده شود و ابهت بيشتري داشته باشد از او بخواهيد دست به سينه بايستد لبخند نزند و تا جايي كه مي تواند جدي باشد.

 

ژست هاي عكاسي,راهنماي ژست هاي عكاسي

ژست دست به سينه در عكس، فرد را در عكس قوي تر نشان مي دهد

 

اين عكس كلوزآپ يكي ديگر از ژست هاي كلاسيك مردانه در حالت دست به سينه است.

 

آشنايي با تكنيك هاي عكاسي, ژست هاي متفكرانه عكاسي

عكس كلوزآپ يكي ديگر از ژست هاي كلاسيك مردانه در حالت دست به سينه است

 

ژست دست به كمر

اگر مي خواهيد فرد در عكس كاملا ريلكس ديده شود از او بخواهيد دست به كمر بايستد يا اين كه انگشت شست را داخل جيبش قرار دهد.

 

نكاتي براي عكاسي آقايان,نكته هايي براي عكس گرفتن آقايان

اگر مي خواهيد فرد در عكس كاملا ريلكس ديده شود از او بخواهيد دست به كمر بايستد

 

مي توانيد از او بخواهيد كه هر دو دست را روي كمر قرار دهد تا بيشتر در عكس ريلكس به نظر بيايد.

 

ژست هاي ويژه عكاسي, ژست هاي عكاسي ايستاده

قرار دادن هر دو دست روي كمر در عكس ريلكس تر به نظر مي آيند

 

در اين ژست از فرد بخواهيد يكي از دست ها را داخل جيب و دست ديگر را مقابل شكم قرار دهد.

 

ژست متفكرانه

در اين ژست فرد بايد دست را زير چانه قرار دهد. شايد احساس خوبي نسبت به اين ژست نداشته باشيد اما نتيجه خوبي از آن به دست خواهد آمد.

 

راهنماي ژست هاي عكاسي,ژست هاي عكاسي براي آقايان

در ژست متفكرانه فرد بايد دست را زير چانه قرار دهد

 

ژست نشسته پشت ميز

پشت ميز مي توانيد ژست هاي مختلفي را امتحان كنيد و يكي از آن ها به سادگي تصويري است كه در پايين مي بينيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/gesture1-photography2-men2.html

نكاتي براي انتخاب ملحفه مناسب



 

راهنماي خريد ملحفه,خريد و انتخاب ملحفه

براي خريد ملحفه بايد جنس آن در اولويت باشد

 

چگونه ملحفه مناسب انتخاب كنيم
براي خريدن ملحفه اول به طرح و نقش و ست كردن با دكور اتاف فكر مي كنيد يا جنس پارچه آن برايتان اولويت دارد؟ براي خواب راحت و استراحت روي آرامش بخش ترين جاي خانه، لازم است قبل از خريد كالاي خواب چهار مورد را در نظر بگيريد.

 

تعداد رشته هاي نخ پارچه

تعداد نخ هاي موجود در هر ۶٫۵ سانتيمتر مربع از پارچه، به عنوان شاخص سنجش نرمي و دوام ملحفه در نظر گرفته مي‌شود. با اين وجود، اين معيار هميشه هم قابل‌ اعتماد نيست. بالا بودن تراكم الياف موجود در پارچه مهم است، اما نوع پنبه‌ به كار رفته در آن از اهميت بيشتري برخوردار است.

 

كيفيت پنبه

عالي ترين نوع پنبه، پنبه مصري صد درصد است. رشته هاي بلند پنبه مصري باعث مي شوند ملحفه هايي كه از اين نوع پنبه توليد مي شوند، كاملاً سبك و عالي باشند. اين پارچه ها كاملاً محكم هستند و عمري طولاني دارند.

 

انتخاب ملحفه مناسب,راهنماي انتخاب ملحفه

عالي ترين نوع پنبه، پنبه مصري صد درصد است

 

پس از آن پنبه پيما (Pima) در جايگاه دوم قرار مي‌گيرد. پنبه پيما همچنين با نام تجاري سوپيما (Supima) شناخته مي‌شود. اگر با پنبه اي با برچسب پنبه صد درصد مواجه شديد، احتمالاً پنبه اي آمريكايي است. پنبه اي با سطح ناهموار كه با قيمت هاي مختلفي عرضه مي‌شود.

 

الياف كوتاه پنبه آمريكايي، مي توانند از تاروپود پارچه خارج شوند و ساختاري ضعيف تر و سنگين تر دارند. اما پنبه پيما نرم است و كمتر پيش مي آيد كه مثل پنبه آمريكايي ضخيم شود.

مي‌توانيد با صرف هزينه متوسط، ملحفه هايي از جنس پنبه پيما خريداري كنيد. اما اگر به دنبال بهترين گزينه هستيد مي‌توانيد ملحفه اي از جنس ساتن يا پرگال كه از پنبه مصري بافته شده اند، خريداري كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/choosing2-perfect2-bedding1.html

نكته هايي براي خريد تلويزيون هوشمند

با پيشرفت تكنولوژي، محصولات صوتي و تصويري هم به روز شده اند ازجمله تلويزيون هاي هوشمند، ال اي دي، ‏اولد، ٤K‏ يا‎ HDR. ‎دنياي تلويزيون ها هر روز درحال تغيير و به روز‌رساني است، اما در عين حال اگر قصد خريد داشته ‏باشيد، دچار سردرگمي مي شويد؛ چرا كه تعداد بسيار زيادي از انواع تلويزيون هاي‎ HD ‎ يا ٤K‏‏ Ultra HD ‎ در مغازه ها ‏از صفحه هاي نمايش بزرگ گرفته تا تلويزيون هايي بسيار پيشرفته وجود دارند كه مي توانند به قيمت يك خودرو باشند‎.‎‏ آن چه در ادامه مي ‏خوانيد نكاتي است كه هنگام خريد تلويزيون بايد به آن توجه داشته باشيد.‏

 

نكاتي براي خريد تلويزيون هوشمند, نكته هايي براي خريد تلويزيون هوشمند

تلويزيوني با ميزان نرخ نوسازي‎ (Refresh) ‎كمتر از ١٢٠ هرتز خريداري نكنيد

 

اندازه تصوير: پيدا كردن مناسب ترين گزينه

تلويزيوني با ميزان نرخ نوسازي‎ (Refresh) ‎كمتر از ١٢٠ هرتز خريداري نكنيد‎. تلويزيون هاي اولد بهتر از نمونه هاي ال اي دي يا ال سي دي هستند، اما به طور قابل توجهي گران ترند.‎

 

براي مدل هاي پيشرفته، به دنبال تلويزيون هايي باشيد كه قابل انطباق با‎ HDR ‎هستند و رنگ هايي واقعي تر و كنتراست بهتر به ‏شما ارايه مي كنند‎. ويژگي هاي نسبت كنتراست را ناديده بگيريد. توليدكنندگان مختلف در مورد اعداد مختلف در اين زمينه گاهي اوقات اغراق مي‌ كنند. سعي كنيد كه به چشمان خود اعتماد كنيد.‎

 

به دنبال تلويزيوني باشيد كه حداقل چهار خروجي‎ HDMI ‎داشته باشد. خريداران ٤K‏ ‎بايد در مورد قابليت انطباق با‎ HDCP ‎نيز ‏سوال كنند‎.‎ تلويزيون‌هاي خميده به نوعي تنها زيبا هستند و مد روز. مزيت كيفيت تصويري بهتري نسبت به بقيه ندارند‎.

 

بسياري از تلويزيون ها از نوع هوشمند هستند و امروزه خيلي از مدل ها به اپليكيشن هاي آنلاين متصل مي شوند. تصور نكنيد ‏كه تنها برند مورد علاقه شما داراي اين قابليت است.‏ سعي كنيد كه باندهاي مخصوص براي صدا بخريد. از آن جا كه صفحه هاي تلويزيون هر روزه باريك تر مي شود، كيفيت صدا ‏بسيار افت داشته است‎.

 

رزولوشن تصوير: ٤K‏‏ ‎يا ‎ HD؟

رزولوشن به ميزان دقت تصوير تلويزيون گفته مي شود كه معمولا خطوط افقي از پيكسل ها است. رزولوشن در اين مرحله ‏چندان مورد نظر نيست، اما يك تلويزيون‎ HD ‎بايد حداقل ٧٢٠‏p ‎ را پشتيباني كند كه يعني تلويزيون ٧٢٠ خط را به صورت ‏همزمان (يا در يك لحظه) نشان مي دهد. تلويزيون هاي‎ HDTV ‎ديگر از فرمت ١٠٨٠‏pHD ‎ پشتيباني مي كنند كه همچنين تحت ‏عنوان‎ full HD ‎شناخته مي شود و ١٠٨٠ خط رزولوشن دارد. اما در اين مرحله، از تلويزيون هاي ١٠٨٠‏p ‎ نيز صرف نظر مي ‏كنيم‎

 

خريد تلويزيون هوشمند,راهنماي خريد تلويزيون هوشمند

سعي كنيد كه باندهاي مخصوص براي صدا بخريد

 

اگر مي خواهيد رنگ هاي بيشتري داشته باشيد، ‏HDR ‎ تهيه كنيد

 

HDR قابليت جديدي در تلويزيون‌هاي ٤K‏ Ultra HD ‎ است كه مخفف محدوده پويايي بالا يا‎ High Dynamic Range ‎است. ‏اين نوع تلويزيون ها، رنگ ها، كنتراست و شفافيت بيشتري را ارايه مي كنند.‎ HDR ‎گزينه به روز شده از ٤K‏ يا‎ Ultra HD ‎است. براي اين قابليت جديد، توليدكنندگان مختلف نام‌هاي جديدي را براي مدل‌هاي خود ابداع كرده‌اند تا تفاوت آنها با تلويزيون‌‏هاي ٤K‏‏ Ultra HD ‎ مشخص شود‎.‎‏ البته اين به آن معنا نيست كه يك تلويزيون را تنها به خاطر پشتيباني از قابليت‎ HDR ‎خريداري ‏كنيد و ديگر موارد را هم در نظر بگيريد. همچنين اگر قصدخريد تلويزيون HDR داريد در نظر داشته باشيد بهترين گزينه پيش ‏روي شما، نوعي از‎ HDR ‎ است كه قابليت انطباق با تصاوير دالبي را داشته باشد، چرا كه اين نوع قالب به نظر مي رسد كه در ‏حال مرسوم شدن است‎.‎

 

نرخ نوسازي: سريع تر بهتر است

نرخ نوسازي، كه به صورت هرتز‎ (Hz) ‎بيان مي‌شود، نشان مي‌دهد كه چند بار در هر ثانيه يك تصوير بر روي صفحه نمايش ‏بازتوليد مي‌شود. نرخ نوسازي استاندارد ٦٠ بار در هر ثانيه يا ٦٠ هرتز است. با اين حال، در صحنه‌هايي كه داراي اشياي ‏متحرك سريع هستند، نرخ نوسازي، ٦٠ هرتز مي‌تواند باعث ايجاد تاري و تلاطم شود، به‌خصوص در تلويزيون‌هاي ال سي ‏دي‎ HD ‎. بنابراين براي ايجاد يك تصوير ثابت تر، توليدكنندگان نرخ نوسازي را تا ١٢٠ هرتز (و در برخي موارد تا ٢٤٠ هرتز) ‏افزايش مي دهند‎. درنهايت به ياد داشته باشيد تلويزيوني با نرخ نوسازي كمتر از ١٢٠ هرتز خريداري نكنيد‎.‎

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buying2-smart2-tvs.html