آرشیو دی ماه 1399

اخبار جديد

نكات مهم براي لباس‌ هاي اپل‌ دار

لباس‌ هاي اپل‌ دار

 

وقتي لباس‌هاي اپل‌دار را درون ماشين لباسشويي مي‌اندازيم، اپل‌هاي آن از بين مي‌رود، اما براي جلوگيري از اين حالت مي‌توانيد چند كار انجام بدهيد. اول اين كه اپل‌ها را به جاي اين كه به لباس بدوزيد آنها را با سنجاق وصل و هنگام شستشو بازشان كنيد.

 

شما مي‌توانيد از چسب‌هايي شبيه چسب‌هاي كار شده روي كفش‌هاي كتاني هم براي نصب اپل روي لباس استفاده كنيد و موقع شستن آنها را براحتي جدا كنيد، اما اگر نمي‌خواهيد از اين دو روش استفاده كنيد هنگام شستشو اپل‌ها را درون كيسه پلاستيكي قرار دهيد و محكم گره بزنيد سپس آن را درون ماشين لباسشويي قرار دهيد.

 

پاك‌كردن لكه‌ها

 

اگر لكه چسب روي فرش محبوب شما افتاده، نگران نباشيد، چون مي‌توانيد پس از خشك شدن آن را به آساني با نوك يك چاقو يا قيچي در نهايت دقت و ظرافت از فرش جدا كنيد.

 

توجه داشته باشيد كه قيچي يا چاقو را هر چقدر افقي‌تر بگيريد، نتيجه بهتري به دست مي‌آيد‌، اما اگر لكه خون روي لباس يا پارچه مورد علاقه‌تان افتاده با استفاده از چند روش آن را نيز مي‌توانيد از بين ببريد. سطح لكه را با آب سرد خيس كنيد.

 

سپس محلولي از آب و پودر لباسشويي درست كنيد و پارچه لك‌دار را درون آن فرو ببريد. آب پارچه را بخوبي بگيريد، اگر هنوز لكه باقي است، سعي كنيد محلولي از پودر شوينده و آمونياك تهيه و لكه را در آن بشوييد و در آخر پارچه را كاملا آبكشي كنيد.

 

روش ديگر براي پاك كردن لكه خون به اين صورت است كه در يك سطل آب يك مشت نمك بريزيد و پارچه لكه‌دار را به مدت 15 دقيقه درون آن خيس كنيد و سپس آن را درون پودر شوينده آنزيم‌دار فرو ببريد. البته در اين مرحله به جنس لباس دقت كنيد و هرگز پارچه ابريشمي و پشمي را در شوينده‌هاي آنزيم‌دار فرو نبريد.

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/نكات-مهم-براي-لباس%e2%80%8c-هاي-اپل%e2%80%8c-دار.html

روش هاي خنك كردن منزل بدون استفاده از كولر

خنك كردن منزل بدون استفاده از كولر

براى رسيدن به اين منظور موثرترين راه اين است كه گرمايى را كه به ساختمان مى تابد، دفع و از ورود آن به خانه پيشگيرى كنيم.

 

مناسب ترين روش براى پيشگيرى از جذب حرارت و دفع گرما، انعكاس يا بازتاباندن آن است.

 

گرما از چند طريق وارد خانه مى شود كه مهمترين و عمده ترين آنها حرارت ناشى از تابش گرماى خورشيد است كه از پنجره ها و سقف وارد خانه مى شود.

 

روش هاي خنك كردن منزل بدون استفاده از كولر

 

شيشه ها

۴۰ درصد از گرماى ناخواسته از طريق پنجره ها وارد خانه مي شود. استفاده از شيشه هاي بازتاب دهنده نور يكى از راه هاى دفع اين گرما است.

 

استفاده از اين نوع شيشه روى پنجره علاوه بر خنك نگه داشتن خانه از تابش مستقيم نور خورشيد به وسايل خانه و كمرنگ شدن مبلمان، پرده ها و فرش هم جلوگيرى مى كند. انواع گوناگوني از اين شيشه با درجات مختلفى از تيرگى وجود دارد كه بايد با توجه به آب و هواى منطقه اى كه در آن زندگى مى كنيد، نوع مناسب را انتخاب كنيد.

 

اگر از پوشش هاى ثابت استفاده مى كنيد، توصيه مى شود كه پنجره هاى جنوبى را با اين گونه شيشه ها نپوشانيد تا در زمستان بتوانيد از گرماى نور خورشيد استفاده كنيد.

 

روش هاي خنك كردن منزل بدون استفاده از كولر

 

سايبان هاى داخلى و خارجى

سايبانها با جذب يا بازتاب نور خورشيد از ورود آن به خانه به ميزان قابل توجهى جلوگيرى مى كنند. نصب سايبان در هر دو سطح خارجى و داخلى پنجره مفيد است، اما سايبان هاى خارجى به اين دليل كه گرما را قبل از برخورد با پنجره دفع مى كنند، مناسبتر و موثرتر هستند.

 

نصب سايبان هاى داخلى و پرده، گرماى ناشى از تابش خورشيد را كه از طريق پنجره وارد خانه مى شود، تا ۶۵ درصد كاهش مي دهد. در حالى كه اين ميزان با نصب سايبانهاى بيرونى به ۹۵درصد مى رسد.

 

هنگام نصب سايبان بايد شرايط آب و هوايى، تعداد دفعات باز كردن پنجره و نكات ديگر را در نظر بگيريد و نوع مناسب را انتخاب كنيد. نصب سايبان براى پنجره هاى بزرگ، به ويژه پنجره هاى شرقى، غربى و جنوبى خانه نقش مهمى در خنك نگه داشتن هواى داخل خانه در ساعات گرم روز دارد.

 

توصيه مى شود در ساعات گرم روزهاى تابستان پرده ها را كنار نزنيد و شبها پنجره ها را باز كنيد تا هواى تازه در خانه جريان پيدا كند.

 

سايبان بهتر است با سطح شيشه پنجره زاويه ۴۵ درجه داشته و طول آن نيمى از ارتفاع پنجره را بپوشاند. اگر در منطقه اى زندگى مى كنيد كه زمستان هاى سرد دارد، از سايبانهايى استفاده كنيد كه قابليت نصب و برداشتن داشته باشد و بتوانيد در زمستان آنها را برداريد.

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/روش-خنك-منزل-بدون-استفاده-كولر.html

بهترين ژست هاي عكاسي براي آقايان

ژست دست به كمر

اگر مي خواهيد فرد در عكس كاملا ريلكس ديده شود از او بخواهيد دست به كمر بايستد يا اين كه انگشت شست را داخل جيبش قرار دهد.

اين بخش از راهنماي ژست عكاسي ايده هايي براي عكاسي از آقايان است و شباهت زيادي به ژست هايي دارد كه در مطلب ژست هاي عكاسي براي خانم ها آورده بوديم. وقتي از كسي عكاسي مي كنيد چه خانم، چه آقا بسيار مهم است كه سليقه او را در عكاسي بپرسيد. آيا مي خواهد در عكس قوي ديده شود يا جدي و يا آرام و ريلكس؟ هم نوع ژست فرد در پيامي كه عكس منتقل مي كند موثر است و هم زاويه دوربين عكاسي.

 

اگر از زاويه پايين عكس بگيريد عكس جدي تر و رسمي تري به دست خواهيد آورد. از طرف ديگر از نظر خيلي ها عكس از زاويه بالا جذاب تر خواهد بود. مهم اين است كه به فرد قدرت انتخاب بدهيد.

 

عكس هاي هد شات استاندارد يا كلوز آپ

يك نمونه عكس هدشات كلاسيك كه از زاويه بالا گرفته شده است. در اين ژست به فرد اجازه دهيد كاملا ريلكس باشد كمي به سمت جلو خم شود و زاويه ديدش به سمت بالا باشد.

 

ژست هاي عكاسي براي آقايان, ژست هاي ويژه عكاسي

يك نمونه عكس هدشات كلاسيك كه از زاويه بالا گرفته شده است

 

ژست دست به سينه

براي اين كه فرد در عكس قوي تر ديده شود و ابهت بيشتري داشته باشد از او بخواهيد دست به سينه بايستد لبخند نزند و تا جايي كه مي تواند جدي باشد.

 

ژست هاي عكاسي,راهنماي ژست هاي عكاسي

ژست دست به سينه در عكس، فرد را در عكس قوي تر نشان مي دهد

 

اين عكس كلوزآپ يكي ديگر از ژست هاي كلاسيك مردانه در حالت دست به سينه است.

 

آشنايي با تكنيك هاي عكاسي, ژست هاي متفكرانه عكاسي

عكس كلوزآپ يكي ديگر از ژست هاي كلاسيك مردانه در حالت دست به سينه است

 

ژست دست به كمر

اگر مي خواهيد فرد در عكس كاملا ريلكس ديده شود از او بخواهيد دست به كمر بايستد يا اين كه انگشت شست را داخل جيبش قرار دهد.

 

نكاتي براي عكاسي آقايان,نكته هايي براي عكس گرفتن آقايان

اگر مي خواهيد فرد در عكس كاملا ريلكس ديده شود از او بخواهيد دست به كمر بايستد

 

مي توانيد از او بخواهيد كه هر دو دست را روي كمر قرار دهد تا بيشتر در عكس ريلكس به نظر بيايد.

 

ژست هاي ويژه عكاسي, ژست هاي عكاسي ايستاده

قرار دادن هر دو دست روي كمر در عكس ريلكس تر به نظر مي آيند

 

در اين ژست از فرد بخواهيد يكي از دست ها را داخل جيب و دست ديگر را مقابل شكم قرار دهد.

 

ژست متفكرانه

در اين ژست فرد بايد دست را زير چانه قرار دهد. شايد احساس خوبي نسبت به اين ژست نداشته باشيد اما نتيجه خوبي از آن به دست خواهد آمد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/gesture1-photography2-men2.html

نكته هايي براي خريد تلويزيون هوشمند

با پيشرفت تكنولوژي، محصولات صوتي و تصويري هم به روز شده اند ازجمله تلويزيون هاي هوشمند، ال اي دي، ‏اولد، ٤K‏ يا‎ HDR. ‎دنياي تلويزيون ها هر روز درحال تغيير و به روز‌رساني است، اما در عين حال اگر قصد خريد داشته ‏باشيد، دچار سردرگمي مي شويد؛ چرا كه تعداد بسيار زيادي از انواع تلويزيون هاي‎ HD ‎ يا ٤K‏‏ Ultra HD ‎ در مغازه ها ‏از صفحه هاي نمايش بزرگ گرفته تا تلويزيون هايي بسيار پيشرفته وجود دارند كه مي توانند به قيمت يك خودرو باشند‎.‎‏ آن چه در ادامه مي ‏خوانيد نكاتي است كه هنگام خريد تلويزيون بايد به آن توجه داشته باشيد.‏

 

نكاتي براي خريد تلويزيون هوشمند, نكته هايي براي خريد تلويزيون هوشمند

تلويزيوني با ميزان نرخ نوسازي‎ (Refresh) ‎كمتر از ١٢٠ هرتز خريداري نكنيد

 

اندازه تصوير: پيدا كردن مناسب ترين گزينه

تلويزيوني با ميزان نرخ نوسازي‎ (Refresh) ‎كمتر از ١٢٠ هرتز خريداري نكنيد‎. تلويزيون هاي اولد بهتر از نمونه هاي ال اي دي يا ال سي دي هستند، اما به طور قابل توجهي گران ترند.‎

 

براي مدل هاي پيشرفته، به دنبال تلويزيون هايي باشيد كه قابل انطباق با‎ HDR ‎هستند و رنگ هايي واقعي تر و كنتراست بهتر به ‏شما ارايه مي كنند‎. ويژگي هاي نسبت كنتراست را ناديده بگيريد. توليدكنندگان مختلف در مورد اعداد مختلف در اين زمينه گاهي اوقات اغراق مي‌ كنند. سعي كنيد كه به چشمان خود اعتماد كنيد.‎

 

به دنبال تلويزيوني باشيد كه حداقل چهار خروجي‎ HDMI ‎داشته باشد. خريداران ٤K‏ ‎بايد در مورد قابليت انطباق با‎ HDCP ‎نيز ‏سوال كنند‎.‎ تلويزيون‌هاي خميده به نوعي تنها زيبا هستند و مد روز. مزيت كيفيت تصويري بهتري نسبت به بقيه ندارند‎.

 

بسياري از تلويزيون ها از نوع هوشمند هستند و امروزه خيلي از مدل ها به اپليكيشن هاي آنلاين متصل مي شوند. تصور نكنيد ‏كه تنها برند مورد علاقه شما داراي اين قابليت است.‏ سعي كنيد كه باندهاي مخصوص براي صدا بخريد. از آن جا كه صفحه هاي تلويزيون هر روزه باريك تر مي شود، كيفيت صدا ‏بسيار افت داشته است‎.

 

رزولوشن تصوير: ٤K‏‏ ‎يا ‎ HD؟

رزولوشن به ميزان دقت تصوير تلويزيون گفته مي شود كه معمولا خطوط افقي از پيكسل ها است. رزولوشن در اين مرحله ‏چندان مورد نظر نيست، اما يك تلويزيون‎ HD ‎بايد حداقل ٧٢٠‏p ‎ را پشتيباني كند كه يعني تلويزيون ٧٢٠ خط را به صورت ‏همزمان (يا در يك لحظه) نشان مي دهد. تلويزيون هاي‎ HDTV ‎ديگر از فرمت ١٠٨٠‏pHD ‎ پشتيباني مي كنند كه همچنين تحت ‏عنوان‎ full HD ‎شناخته مي شود و ١٠٨٠ خط رزولوشن دارد. اما در اين مرحله، از تلويزيون هاي ١٠٨٠‏p ‎ نيز صرف نظر مي ‏كنيم‎

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buying2-smart2-tvs.html

چند تزيين زيبا براي انواع ساندويچ

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/sandwich-taco.html 

اين مدلها براي انواع ساندويچ در نظر گرفته شده است، شايد با به كار بردن اين طرح ها كودك بد غذاي شما را ترغيب به خوردن كند.

 

 

تزيين ساندويچ

 

 

تزيين ساندويچ

 

 

تزيين ساندويچ

 

 

تزيين ساندويچ

 

 

 

تزيين ساندويچ

 

 

 

تزيين ساندويچ

 

 

تزيين ساندويچ

 

 

مراقبت از گياهان در زمان رفتن به سفر

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/summer-traveling-plants.html 

تابستان ،مسافرت و گياهان

 

 

 

تابستان است و بازار مسافرت ها د اغ. حتماً قبل از رفتن به سفر نكاتي را مرور مي كنيد تا ايمني منزل رعايت شود ، اما آيا به فكر گياهان خود نيز هستيد ؟ مطمئناً د وست ند اريد وقتي از سفر باز مي گرد يد ، با برگ هاي ريخته شد ه و يا آويزان و پلاسيد ه گياه محبوبتان روبرو شويد . بله، هيچ كس د وست ند ارد زحمات يك ساله خود را د ر عرض يك هفته بر باد

دهد.


● پس نكات زير را رعايت كنيد :

 


درجه حرارت را چك كنيد ؛ گياهان همان د ما و رطوبتي را مي پسند ند كه شما مي پسنديد .وقتي سيستم تهويه منزل را خاموش مي كنيد و گرد ش هوا را از كار مي اند ازيد ، درجه حرارت بالاتر مي رود .

 

اكثر گياهان د ر اين حالت برگ هايشان مي ريزد . اين به معني آن نيست كه گياه شما مرد ه است. معني آن اين است كه گياه د ر حال وفق د اد ن خود با شرايط جد يد محيطي است. وقتي پوست شما د ر مقابل آفتاب مي سوزد ، چه اتفاقي مي افتد ؟ د رست است. پوست مي اند ازيد .

 

اگر بتوانيد مد تي كه در سفريد ، د ماي خانه را ثابت نگه د اريد ، با اين مشكل مواجه نمي شويد .

آبياري گياه را با وسواس د نبال كنيد ؛ اگر كسي متعهد آبياري گياهان د ر غياب شماست، بايد براي او مشخص كنيد كه د قيقاً چه مقد ار آب براي هر يك از گياهان لازم است و به آن شخص آموزش د هيد كه چگونه به آن ها آب بد هد .

 

البته وسايلي نيز وجود د ارند كه گياه را به طريقه قطره اي و مد اوم آبياري مي كنند . مي توانيد اين وسايل را از گل فروشي ها تهيه كنيد 

ساده - مفيد - خواندني ...

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/simple-useful-readable.html 

 

ساده .مفيد.خواندني

 

 

هرگز نرگس زرد را با ساير گلها در يك گلدان قرار ندهيد، چون باعث از بين رفتن ساير گلها مي شود.

 

 براي آزمايش كردن پودر كيك جهت سالم بودن مقدار كمي از آن را در آب بريزيد اگر به صورت حباب در آمد هنوز قابل مصرف است.

 

 براي تازه نگه داشتن گلها دو قاشق غذا خوري سركه سفيد و دو قاشق شكر را مخلوط و در يك ليتر آب حل كنيد و ساقه گل ها را در آن قرار دهيد .يا اينكه به آب گلدان شربت آبليمو اضافه كنيد.

 

▪ براي جلوگيري از چسبيدن حشرات به شيشه، آنرا با آب سرد و چند قطره پارافين يا نفت شست و شو دهيد.

 

▪ اگر شمع هايتان را در فريزر نگه داريد بيشتر عمر مي كند.

 

 اگر مي خواهيد مبلمان منزل تان عتيقه به نظر برسد، روغن جلا را با دوده تركيب كنيد و روي آن ها بماليد.

 

▪ وقتي پياز پوست مي كنيد شمع روشن كنيد تا از آب افتادن چشم هايتان جلوگيري شود.

 

 

▪ براي جلوگيري از ترك خوردن ليوان يا استكان هنگام ريختن آب جوش يك قاشق چاي خوري در آن قرار دهيد.

 

▪ اگر دو شاخه برق وسايل الكتريكي خيلي سفت است و به راحتي داخل وخارج سوراخ پريز نمي رود، روي قسمت هاي فلزي با مداد بماليد.

 

 اگر تكه هاي صابون را در پلاستيك مشبكي قرار دهيد و آنرا در لباسها بگذاريد،بوي نفتالين آنها از بين مي رود.

 

▪ بوي بد ناشي از تميز كننده هاي قوي روي وسايل مختلف (اجاق گاز....) را مي توان با سوزاندن خلال پرتقال از بين برد.

 

 اگر آيينه حمام يا دستشويي را با يك پارچه آغشته به گليسرين يا الكل مصنوعي بشوييد، ديگر بخار نمي گيرد.

 

خريد ست هديه مردانه

كيف پول به عنوان يكي از كادو ست مردانه در بيان شخصيت مردان نقش مهمي دارد. بنابراين ، هنگام انتخاب كيف پول مردانه بايد نكاتي از جمله: مواد كيف پول ، مدل از نظر زيبايي و عملكرد ، فضاي داخلي كيف و قابليت تميز كردن آن در نظر گرفته شود.
در مورد پوست ، بسياري معتقدند كه فقط يك نوع پوست وجود دارد و اين يك اشتباه بزرگ است كه استادان به نفع خود استفاده مي كنند! بهترين ، نرم ترين ، با دوام ترين و گران ترين چرم ، چرم آنيلين است. اين ماده فقط 5٪ از پوست موجود را شامل مي شود و داراي نوعي قدمت و زنگ زدگي است كه نشان دهنده گذشت زمان در اين پوست است كه نشان از قدمت و ارزش آن دارد. چرم با كيفيت كامل در درجه دوم قرار دارد.
95٪ از پوست هاي ديگر هميشه نياز به ترميم دارند تا نقص ها را پنهان كنند ، رنگ كنند و حتي عمر آنها طولاني شود. اين نوع پوست نرم و يكدست به نظر مي رسد و به مرور زمان زنگ زدگي و قدمت بر روي آن نمي نشيند و هيچ احساس تجملي از پوست آنيلين وجود ندارد.
در زير به برخي از كيف پول هاي مردانه با بهترين كيفيت اشاره كرديم كه قيمت مناسبي نيز دارند. مي توانيد از اين پيشنهادات هم براي خود خريد كنيد و هم به ديگران بدهيد.
ست هديه چرمي Diba كد LS2ست هديه چرمي Diba كد LS2
اين محصول را در ديجي كالا مشاهده كنيد
يكي از مشكلات خريد كمربند هديه اين است كه ممكن است از اندازه دقيق كمر گيرنده اطلاع نداشته باشيم. براي حل اين مشكل ، يك سنبه براي سوراخ كردن و اندازه گيري كمربند در داخل بسته بندي چرمي Diba قرار مي گيرد. كالاهاي اساسي چرمي كه يك آقا روزانه استفاده مي كند در يك بسته بندي منحصر به فرد در كنار يكديگر قرار مي گيرد. اين هديه چشمگير بدون شك هر آقايي را تحت تأثير قرار داده و مي تواند هديه اي نفيس به حساب بيايد. كيت هاي كيف گربه اي براي افرادي كه كت و شلوار دارند يا افرادي كه عادت دارند كيف پول خود را در كيف هاي دستي خود بگذارند ، مناسب است و كيت هاي كيف جيبي براي افرادي كه لباس راحتي مي پوشند مناسب است. مزيت كمربند و كيف قهوه اي اصل و طبيعي بودن آن از چرم مشكي است. و مزيت چرم مشكي اين است كه با اكثر لباس ها قابل تكميل است.
ست هديه چرمي ما ، مدل Tik-2ست هديه چرمي ما ، مدل Tik-2
اين محصول را در ديجي كالا مشاهده كنيد
اگر به دنبال يك هديه چرمي مناسب هستيد و در عين حال بسيار كاربردي هستيد و قيمت آن نيز براي شما مهم است ، اين محصول به شما پيشنهاد مي شود. جعبه محصول خود از چوب ساخته شده است و مي تواند براي نگهداري وسايل شخصي مورد استفاده قرار گيرد. در آخر اين كيت هم از نظر كيفيت و هم از نظر قيمت بسيار مناسب و اقتصادي است.
ست هديه چرمي كد آرا كد s010ست هديه چرمي آرا كد s010
اين محصول را در ديجي كالا مشاهده كنيد
ست چرمي سه تكه شامل كيف پول و كيف جامبو ، كمربند مردانه كلاسيك و جاكليدي به همراه جعبه كادويي شيك است. اين كيف پول شامل يك محفظه تلفن همراه با ابعاد حداكثر 6.5 اينچ ، 5 اسلات كارت اعتباري و يك جيب با اسلات كارت شناسايي است. جاكليدي يك حلقه با اتصالات با كيفيت و انعطاف پذير است. كمربند كلاسيك مردانه كمربندي زيبا و شيك است كه اندازه آن 130 سانتي متر است سايز بندي كمربند بسيار آسان است ، سگك را مي توان به راحتي با يك پيچ از كمربند جدا كرد و مي توان كمربند را مطابق اندازه كمر خود برش داد و دوباره سگك را به كمربند بست با پيچ

نحوه گرم كردن خانه بدون بخاري



گرم كردن خانه در زمستان,گرم كردن خانه بدون بخاري

با بستن درز زير درها اجازه ندهيد هواي سرد از زير در وارد خانه‌ي شما شود


براي آنكه در فصل سرما گرم بمانيد و قبض هايتان زياد نشود اين ايده‌هاي هوشمندانه را امتحان كنيد.

 

شكاف پنجره‌ها را ببنديد

روش گرم كردن خانه,راههاي گرم كردن خانه

حتي يك درز كوچك گرماي زياد را از خانه بيرون كرده و سرماي زيادي را وارد مي‌كند.


جهت پنكه سقفي را تغيير دهيد

نحوه گرم كردن خانه,تكنيك هاي گرم كردن خانه

با برعكس كردن جهت گردش موتور پنكه سقفي، پنكه هواي گرم را از سقف به پايين هل مي‌دهد

 

اگر فكر مي‌كنيد پنكه تنها براي فصل گرما مي باشد اشتباه مي‌كنيد. با برعكس كردن جهت گردش موتور در زمستان، يعني در جهت عقربه‌هاي ساعت، پنكه هواي گرم را از سقف به پايين هل مي‌دهد.

مطمئن شويد پرده‌ها مناسب‌اند

نحوه گرم كردن خانه بدون بخاري,راهنماي گرم كردن خانه

زماني كه بيرون آفتاب است پرده‌ها را كنار زده، اما شب‌ها پرده‌ها را بكشيد

 

زماني كه بيرون آفتاب است مي‌توانيد پرده‌ها را كنار زده و نوري كه به شيشه مي‌تابد خانه را گرم مي‌كند. اما شب‌ها پرده‌ها را بكشيد تا با سرماي بيرون مقابله كنند.

درز زير درب را ببنديد
اجازه ندهيد هواي سرد از زير در وارد خانه‌ي شما شود. كاري كه نياز داريد اين است كه با چيزي درز زير در را ببنديد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/heat-house-without-heater.html

تكنيك هايي براي صرفه جويي در مصرف آب

طرز صرفه جويي در مصرف آب,روش هاي صرفه جويي در مصرف آب

براي صرفه جويي در مصرف آب قبل از شروع به شستن ظرف ها كمي آنها را تميز كنيد


در 70 درصد مساحت كره زمين، 1 درصد آب تميز و شيرين وجود دارد كه البته اين ميزان يك منبع طبيعي و محدود است. حتي اگر در يك ناحيه با ميزان بارش زياد زندگي كنيد باز هم استفاده از اين آب مستلزم تصفيه شدن است و به صرف انرژي، پمپ كردن، گرما و ... نياز دارد. پس به هر حال صرفه جويي در مصرف آب يك ضرورت انكارناپذير است و اين مقاله راه هاي ساده اي براي كساني كه در اين زمينه دغدغه دارند بيان مي كند.

 

صرفه جويي در مصرف آب،نحوه صرفه جويي در مصرف آب

هنگامي كه حمام مي كنيد ولي به آب احتياج نداريد، شير آب را ببنديد


زماني كه داريد دندان هايتان را مسواك مي زنيد، اصلاح مي كنيد، دست هايتان را مي شوييد، ظرف مي شوييد و يا … شير آب را ببنديد. همچنين هنگامي كه حمام مي كنيد ولي به آب احتياج نداريد، شير آب را ببنديد. ابتدا بدن تان را خيس كنيد و هنگامي كه صابون مي زنيد آب را ببنديد و مجددا هنگام شست و شو باز كنيد.

 

اصول صرفه جويي آب, آشنايي با شيوه هاي صرفه جويي آب

زماني كه منتظر آب داغ هستيد، آب سرد را نگه داريد و به گل ها بدهيد


زماني كه منتظر آب داغ هستيد، آب سردي كه از شير بيرون مي آيد را نگه داريد و از آن براي آب دادن به گل ها استفاده كنيد يا به جاي استفاده از سيفون، در توالت بريزيد. آب گرم ممكن است مقدار بيشتري رسوب و يا زنگ زدگي نسبت به آب سرد داشته باشد اما در هر صورت براي نوشيدن مناسب است. اگر از دستگاه تصفيه ي آب استفاده مي كنيد، مي توانيد آب هايي كه ذخيره كرده ايد را نيز تصفيه كنيد و درون بطري بريزيد و درون يخچال نگه داري كنيد.

 

روش صرفه جويي در آب,تكنيك هايي براي صرفه جويي آب

از سرشير كاهنده مصرف آب استفاده كنيد


يك سرشير كاهنده مصرف آب بخريد. اين سرشير ها معمولاً قيمت زيادي ندارند و به سادگي در جايشان محكم مي شوند و عملكرد خوبي دارند و در عين حال كه مقدار آب مصرفي، نصف قبل خواهد شد، ميزان فشار و جريان آب را حفظ مي كنند.

 

روش هاي صرفه جويي در مصرف آب, نكاتي براي صرفه جويي آب

قبل از شستن لباس ها، ابتدا مطمئن شويد كه حجم لباس ها كافي باشد


قبل از اينكه لباس هايتان را بشوييد، ابتدا مطمئن شويد كه حجم لباس ها كافي باشد. فقط به اين دليل كه چند تا از لباس ها را لازم داريد، همه ي آنها را نشوييد. هنگامي كه از ماشين لباس شويي استفاده مي كنيد، از حالت “اكونومي” آن استفاده كنيد تا به اين ترتيب در مصرف آب و برق صرفه جويي شود. اين مورد درباره ي ماشين ظرف شويي هم صدق مي كند. قبل از اينكه از ماشين ظرف شويي استفاده كنيد ابتدا مطمئن شويد كه به اندازه ي كافي پر باشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/techniques1-saving-water1.html