شادكامي پايدار

شادكامي پايدار,شادي,شادكامي

شادكامي پايدار چيست؟

 

شادكامي پايدار يك حالت روحي و رواني پايدار است كه نتايج مثبتي همچون: لذت بردن از زندگي،آرامش و نگاه مثبت به زندگي را به دنبال دارد. شادكامي، افكار، رفتار، تصميم‌گيري‌ها و روابط انسان را عميقا تحت تاثير قرار مي‌دهد.

راز بسياري از ناكامي‌ها در زندگي

ميان «مشكل داشتن در زندگي» با «مشكل داشتن با زندگي» تفاوت وجود دارد. همه انسان ها در زندگي مشكل دارند، ولي انسان موفق كسي است كه با زندگي اش مشكل نداشته باشد و اين كار مهارت خاص خود را مي طلبد.

 

زندگي را نبايد ساده انگاشت. زندگي پرستي پذيرفته نيست، ولي بي خيالي و بي برنامه بودن در زندگي نيز نتيجه خوبي نخواهد داشت. زندگي، پيچيده و پر رمز و راز است، ولي براي موفقيت در زندگي بايد «مهارت زندگي كردن» را آموخت. راز بسياري از ناكامي ها، ناكامي در مهارت هاي زندگي است. كساني كه مهارت زندگي كردن را ندارند، از زندگي خود نالان و ناراضي اند. 

 

تعريف شادي

علماي علم روانشناسي براي اين موضوع، واژه شادكامي را درنظر مي‌گيرند. گاهي بعضي افراد شاد بودن را مرادف با خندان بودن درنظر مي‌گيرند. خندان بودن، يكي از حالت‌هاي شادي محسوب مي‌شود.

 

البته خود واژه شادي هم به طور تمام و كمال نمي‌تواند مفهوم درست اين موضوع را برساند. ولي واژه شادكامي يك واژه عميق‌تر و كامل‌تر است و طيف معنايي آن از كنارهم قرار گرفتن مؤلفه‌هايي رقم مي‌خورد و داراي چند جنبه است.

 

در واقع مي‌توانيم بگوييم كه شادكامي يك حالت روحي- رواني پايدار است كه نتيجه‌هاي مثبتي مانند لذت بردن از زندگي، آرامش و نگاه مثبت داشتن به زندگي را به دنبال دارد و مسلماً اين حالت و اين نتايج، همگي بر اعمال و افكار و تصميم‌گيري‌هاي انسان تأثير مي‌گذارد.

 

تعريف لذت

شادكامي با لذت تفاوت دارد. لذت، حالتي گذراست كه تحت شرايطي به وجود مي‌آيد و بعضاً موقتي است. اما شادكامي حالتي پايدار و تأثيرگذار است كه خود منشأ حركاتي در فرد مي‌شود و از جهت همين تأثيرگذاري است كه روانشناسان به اين موضوع به عنوان يكي از موضوعات مهم مي‌پردازند.

 

كسي نيست كه از شادي بدش بيايد يا آن را نخواهد، اما در عرصه عمل گاهي افراد قدم‌هايي را برمي‌دارند كه به خيال خودشان، در مسير شاد بودن و شاد كردن خود برداشته‌اند، ولي درواقع بيشتر و بيشتر از آن دور شده‌اند. شادكامي پايدار از عوامل مهم در موفقيت انسان است.

 

شادكامي زماني به دست مي آيد كه زندگي انسان در مجموع، همراه با نشاط و خرسندي پايدار و بدون پي آمد منفي باشد. از اين رو، شادي با شادكامي متفاوت است. در شادكامي، شادي و لذت آني هم وجود دارد، ولي هر شادي را نمي توان تأمين كننده شادكامي دانست. 

 

"آرگايل" كه از صاحب نظران روان شناسي مثبت گراست، در بحث شادكامي تصريح مي كند كه شادكامي، تنها در سايه شادي ها و لذت هاي آني به دست نمي آيد و نيازمند داشتن احساس رضامندي و فقدان عواطف منفي است. "داينر" نيز در بحث بهزيستي رواني بر همين مطلب تأكيد مي كند.

 

شادكامي به شادي ها و لذت هاي آني نياز فوري دارد، به شرطي كه پي آمد منفي نداشته باشد. آني بودن اين گونه لذت ها سبب منفي شدن آنها نيست، بلكه منفي بودن آنها به سبب پي آمدهاي منفي آنان است. از اين رو، در شادكامي از آن دسته شادي هايي كه پي آمد منفي ندارند، استفاده مي شود، هرچند لحظه اي باشند.» 

 

بر اساس ديدگاه برخي صاحب نظران، شادكامي عبارت است از:

(شادي + رضايتمندي = تنيدگي)

شادكامي پايدار,نشاط,شادكامي

راه رسيدن به شادكامي پايدار

 

جنبه‌هاي مختلف شادكامي

دوجنبه مي‌توان براي شادكامي درنظر گرفت. يكي جنبه‌اي كه عيني دارد كه بيروني است و جنبه ديگر جنبه دروني دارد كه ذهني است. جنبه عيني و بيروني، چيزي است كه در واقعيت وجود دارد و و همه انسان‌ها با آن درگيرند.

 

اما جنبه ذهني و دروني، همان نگرش فرد نسبت به مسائل زندگي است و در واقع همان چيزي است كه او احساس مي‌كند. معمولاً در واقعيت مسائلي جريان دارد و انسان‌ها دريافت‌هاي متفاوتي از آنها دارند.

 

حتي گاهي واقعيتي در دنياي بيرون وجود دارد كه چند انسان از همان واقعيت، دريافت‌هاي حسي و بينشي متفاوتي با هم دارند. از اين جهت است كه به جنبه دوم جنبه ذهني و دروني مي‌گويند.

 

 

چون تا وقتي در دنياي بيرون هست، يكي است ولي وقتي از مرز فهم و درك انسان عبور مي‌كند و وارد درون او مي‌شود، بسته به نوع نگرش و ميزان درك و فهم، صورت‌هاي مختلفي به خود مي‌گيرد.

 

نظريه شادكامي پايدار

اين نظريه توسط خانم سونيا لوبوميرسكي (Sonja Lyubomirsky) مطرح شد. براساس اين فرمول ميزان شادكامي ما در واقع خروجي از مجموع عوامل زير است كه بخشي از آن قابل كنترل و بخش ديگر غيرقابل كنترل مي باشد:

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/lasting1-happiness-towards.html

قانون كارما | قانوني كه زندگي‌تان را دگرگون مي‌سازد!

قانون كارما,قانون كارما چيست،قانون جذب

قانون كارما چيست؟

 

تمام آنچه در اين دنيا رخ مي دهد در يك حركت دوراني در حال چرخش است و براي همين است كه در اشعار و ادبيات از اين عرصه گيتي با نام هايي همچون گردونه و چرخ ياد كرده اند. كارما ها در چرخه زندگي ما ثبت مي شوند و حتما روزي به خودمان باز مي گردند. قانون كارما، قانون عمل و عكس العمل است.

كارما

اين روزها واژه كارما بسيار شنيده مي‌شود و در تيترهاي جنجالي بسياري نشريات كلمه كارما ديده مي‌شود. اما كارما يا كَرمه كه مفهومي در اديان و فلسفه شرقي محسوب مي‌شود، چگونه به فرهنگ عامه و جوامع سكولار غربي راه يافته است؟ و آيا برداشت‌هايي كه اين جوامع از كارما دارند، با مفهوم اصلي آن مطابقت دارد؟ در اين مقاله از 

بيتوته به شما خواهيم گفت قانون كارما چيست و در ادامه با معناي اصلي كارما در آئين‌هاي مختلف و نقش كارما روي اعمال و رفتار انسان آشنا خواهيم شد.

 

قانون كارما چيست ؟

كارما يك كلمه سانسكريت به معناي عمل يا كنش است. اين قانون مفهومي همسو با قانون جذب دارد. كارما زيستكار يا عملكرد فرد در زندگي است. اين عملكردها ذاتاً و به طور خودكار نتايجي (انتقام كيهاني/الهي) را در اين زندگي و زندگي بعد به دنبال دارند. در قانون كارما هر عملي يك عكس العمل در پي دارد.

 

زماني كه ما مي انديشيم، سخن ميگوييم، يا هر نوع عملي انجام مي دهيم آغازگر نيرويي بوده ايم كه در نهايت يك عكس العمل به ما نشان خواهد داد. اين بازگشت نيرو ممكن است، تعديل شود، تغيير يابد يا تعليق شود. اما عموم مردم هرگز قادر نيستند كه آن عكس العمل را از بين ببرند.

 

كارما به اين معنا است كه در زندگي «وقتي چيزي مي‌كاريد، حتماً درو خواهيد كرد» تاجاييكه عواقب كامل اعمال خود را درك كنيد. قانون كارما اصل علت و معلول، كنش و واكنش، عدالت كيهاني و مسئوليت فردي است. قانون كارما براي سوق دادن شما بعنوان روح در سفر فردي‌تان در كيهان آغاز مي‌شود. كارما زماني به پايان مي‌رسد كه در توانايي خود براي عشق ورزيدن، كامل شده باشيد.

 

قانون كارما در جوامع مختلف

قانون كارما,قانون كارما چيست،عمل و عكس العمل

قانون كارما در جوامع مختلف

 

در فرهنگ شرقي، كارما يكي از مفاهيم اساسي هندوئيسم، بودائيسم، سيكيسم و جينيسم است. مفهومي كه به طور كلي به اهميت اعمال بشر اشاره دارد و مي‌گويد كردارهاي هر انسان، بر كيفيت اين زندگي و زندگي‌هاي بعدي او اثر مي‌گذارد.

 

رفتارهاي خوب كارماي خوب مي‌سازند و رفتارهاي بد كارماي بد در ادياني كه به تولد ادواري باور دارند، مانند هندوئيسم، بوديسم، و جينيسم، نتايج كارما به زندگي‌هاي بعدي نيز كشيده مي‌شود و در دوره‌هاي بعدي زندگي نيز به ظهور مي‌رسد. بر اين اساس، هر فرد، از طريق اعمالي كه انجام مي‌دهد باعث و باني رنج و شادي‌ها در زندگي (هاي) خود است.

 

اما در فرهنگ عامه غربي، كارما چنين مفهوم روحاني عميقي ندارد. در باور عامه، كارما يك قانون پاداش و جزا است. يك نيروي ماورائي كه به كارهاي خوب پاداش مي‌دهد و در ازاي كارهاي بد ما را تنبيه مي‌كند. اين برداشت از كارما توضيحي براي گرفتاري‌هايي است كه همه ما گاهي با آن‌ها مواجه مي‌شويم.

 

بوديسم يكي از شاخه‌هاي هندوئيسم محسوب مي‌شود ولي درباره تناسخ، قانون كارما و روح نظريات متفاوتي دارد. در باور بودايي، كارماي انباشته و ذخيره شده روح از يك زندگي به زندگي بعدي منتقل مي‌شود نه خود روح. در حقيقت بودايي‌ها به روح با معناي غربي آن اعتقاد ندارند بلكه به مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي روح‌مانند معتقد هستند. 

 

چگونه قانون كارما را به نفع خودمان تمام بكنيم؟

هر كار درستي كه مي كنيد نتيجه اي خواهد داشت و اگر ميخواهيد در زندگي غرق در خوبي ها شويد، اعمال و افكار خوبي داشته باشيد. هم كارماي خوب داريم، هم كارماي بد. بنابراين تمام كارماها منفي نيستند.

 

اين ذات آدمي است كه بر وقايع منفي زندگي اش تمركز كند. اما اگر توجه مساوي به اتفاقات مثبت و منفي زندگي اختصاص دهيم، به استقبال قدرشناسي رفته ايم.

 

اولين قدم براي اينكه رفتار و كردارمان را مديريت بكنيم و هميشه با فركانس مثبت قدم برداريم اين است كه قوانين الهي را بدانيم و به آن ها اشراف داشته باشيم.

 

دومين قدم اينكه در زندگيمان اين قوانين را نهادينه كنيم در نظر داشته باشيد كه انسان جايزالخطا است و كسي نيست كه گناه و اشتباه نكرده باشد اما ميتوان اين اشتباهات را به حداقل رساند.

 

با دانستن اين قانون دريافتيم كوچك ترين عمل مثبت و منفي ما پاداش و مجازات دارد حال تصميم با خودمان است كه با قوانين خداوند همسو شويم يا به اعمال هميشگيمان ادامه دهيم.

 

چيزي كه كار ما را آسان و روحمان را زلال ميكند اين است كه اگر ميدانيم گناه و اشتباهي كرديم با انجام دادن كار نيك اثر اشتباهات و گناهان را كم رنگ كنيم.

 

كسي كه كمك رسان و تمام قدم هايش براي رسيدن به ذات خداوند باشد بي شك بازخورد اعمالش او را به وجد مي آورد و موفق ميكند و يك زندگي با عشق و شادي غير قابل وصفي را تجربه ميكند.

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/karma1-law-rules.html

راهكارهايي براي مقابله با احساس بي‌كفايتي

احساس بي كفايتي,خود كم بيني,بي كفايتي

احساس بي‌كفايتي و راه‌هاي مقابله با آن

 

گاهي در دستيابي به اهداف و خواسته هاي تان ممكن است چندان موفق نبوده و نتوانيد آن طور كه مي خواهيد به خواسته هاي تان برسيد. بسيار پيش مي آيد كه به علت ناتواني در انجام يك كار احساس گناه كرده و خود را مقصر بدانيد. احساس بي كفايتي و ناتواني بخشي از وجود انسان است كه از آغاز حيات با او بوده است. چگونه با احساس بي‌كفايتي خود كنار بيايم؟، چطور مانع از تخريب اعتماد به نفسم با احساسا بي‌كفايتي كه دارم شوم؟ و... اين‌ها سوالاتي است كه در ادامه به پاسخ آن پرداخته‌ايم. اين بخش از بيتوته را دنبال كنيد.

عامل ايجاد احساس بي‌كفايتي

بي كفايتي در لغت به معناي احساسي است از بي عرضگي و نالايقي. احساس بي كفايتي احساسي دروني است كه عامل آن اغلب به كودكي فرد بازمي‌گردد. وقتي والدين ارزش كودك را وابسته به عملكرد او مي دانند زمينه بروز اين احساس پديد مي آيد. در اين شرايط ذهن كودك احتمالا عملكردش را معادل دوست داشتني بودن‌اش مي‌پندارد و از آن جايي كه كامل و بي عيب و نقص بودن براي هيچ كس ميسر نيست چنين فردي مستعد احساس بي كفايتي است.

 

بي كفايتي يك احساس است و نه يك واقعيت

بي كفايتي يك احساس است و نه يك واقعيت  بنابراين ما ميتوانيم با تغيير در احساسات خود، مثبت بودن و انگيزه دادن به خود و غلبه بر تفكرات منفي و مخرب دراحساس بي كفايتي نيز تغيير ايجاد كنيم. به همين روال در ذهن و روان خود به دنبال راهي براي تجربه احساسات خوشايندتر و سالم تر باشيم كه بتواند ما را رشد دهد و در جهت بهبود قرار بگيريم.

 

راهكارهاي مقابله با احساس بي‌كفايتي

- به افكارتان نظم بدهيد

درست فكر كنيد كنيد و ببينيد اين احساس بي كفايتي ناشي از چيست. و يا اگر در مقايسه خود با ديگران احساس بي‌كفايتي مي‌كنيد، فكر كنيد دقيقا در چه زمينه‌اي نسبت به آن‌ها احساس كمبود مي‌كنيد. افراد پولدار، خوش‌ظاهر، تحصيلكرده، فضلا و دانشمندان و... بعد از اين روشن سازي است كه مي‌توانيد به ذهنتان نظم داده و براي موفقيت خود برنامه داشته و آن را عملي كنيد.

 

- داشتن مهارت

هر مهارتي كه هر فردي پيدا ميكند، در واقع راه ارتباطي خود را با اطرافيان پيدا كرده است و بواسطه مهارت داشتن ميتواند خود را بيشتر از قبل و بهتر از قبل در شرايط مناسب تري نمايش دهد و اين احساس آرامش و بالندگي را تجربه كند. داشتن مهارت و علم و هر چيزي كه به صورت تخصصي در فردي رشد پيدا كند و آن را كسب كند، اعتماد به نفس را بالا ميبرد و فرد در انجام عمل مثبتي قرار ميگيرد.

 

بودن در رفتار و اعمال مثبت باعث ميشود خودتخريبي و دوست نداشتن خود به همان ميزان كم شود. بنابراين تمام اتفاقات مثبتي كه يك فرد براي ابراز وجود خود نياز دارد، در داشتن يك مهارت نهفته است و ميتواند دليلي براي رشد بيشتر و احساس بهتر باشد.

 

- به نمايشِ مضحكِ «ديگري بودن» پايان دهيد

زماني كه شما سعي در ظاهرسازي خود، بيشتر و يا حتي خلاف آن چيزي كه هستيد داريد، در خلوت خود آن فاكتورها در حكم كمبود براي شما ظاهر مي‌شود. در صورتي كه ممكن اصلا لزومي به خصوصيا ديگري را داشتن نباشد و شخصيت شما چه بسا محبوب‌تر باشد. اما شما با ظاهرسازي خود را درگير يك جنگ دروني بزرگ مي‌كنيد كه نه مي‌توانيد شخصيت حقيقي خود را ارتقا دهيد و نه واقعا بشويد آني كه فقط در ظاهر نشان مي‌دهيد.

احساس بي كفايتي,خود كم بيني,اعتماد به نفس پايين

باطن زندگي خود را با ظاهر زندگي ديگري مقايسه كنيد

 

- دست از مقايسه خود با ديگران و خود كم بيني برداريد

داستان جوجه اردك زشت «هانس كريستين اندرسون» را به‌خاطر بياوريد. يادتان هست كه قوي كوچك (جوجه اردك زشت) به‌عنوان يك اردك احساس شكست مي‌كرد؛ چرا؟ چون او واقعا يك اردك نبود پس چطور مي‌توانست در كالبدي كه واقعا نيست موفق باشد.

 

خود‌ كم‌ بيني طعمه‌ي خودش را در دام «تفكر همه يا هيچ» گرفتار مي‌كند. اگر فقط بيني باريك‌تري داشتم، قابل اعتمادتر و خوشحال‌تر به نظر مي‌رسيدم! اگر فقط درآمدم فلان تومان بيشتر بود زندگي خوبي داشتم! اگر فقط مي‌توانستم عين B باشم از خودم راضي بودم! اما زندگي واقعي براساس اين اگرها نمي‌چرخد؛ بسياري از چيزهايي كه 

 

 

باعث ايجاد احساس حقارت در ما مي‌شوند در واقع ساخته‌ي ذهن خود ما هستند. شايد با يك بيني باريك‌تر، زيباتر به‌نظر برسيد ولي اگر از مقايسه‌ي خود با ديگران دست برداريد و با تكيه بر ظرفيت‌هاي خودِ واقعي‌تان مسير زندگي را به جاده‌ي مطمئن‌تري هدايت كنيد، رضايت خاطر بيشتري خواهيد داشت و در دام خود‌ كم‌ بيني گرفتار نخواهيد شد.

 

متفاوت بودن هميشه هم به معناي ضعف نيست

اگر اكثر اطرافيانتان مجرد هستند و درحال ادامه تحصيل، تفريح و ... اما شما متاهل و درحال آشپزي، نظافت و ... و يا بالعكس، همه‌ي اطافيان ازدواج كردند و شما زندگي خود را بدون چهارچوب و هدف مي‌دانيد و اين تفاوت احساس بي‌كفايتي شما را عامل مي‌شود،

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/feeling1-incompetence-treat.html

بهترين مخلوط كن حرفه اي و ارزان بوش آلمان

مخلوط كن، دستگاهي است كه مايعات را با هم مخلوط مي‌كند، هم‌چنين براي آسياب كردن گوشت، سيب زميني، پياز، مغز گردو، برنج، ادويه و ساير مواد سخت مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
امروزه لوازم برقي، گستره‌ي وسيعي از زندگي ما را تحت تاثير قرار داده‌اند تا بتوانيم با استفاده از آنها، يك زندگي راحت، آسان و لذت‌بخش داشته باشيم، هر گوشه از خانه يا آشپزخانه را كه نگاه كنيد، حتما يكي از اين لوازم برقي را مي‌بيند كه كمك شاياني به شما مي‌كند. يكي از اين لوازم كه حضورش در آشپزخانه ضروري است تا هم كار شما را راحت نمايد و هم با رنگ و مدل متنوع به آشپزخانه تان زيبايي و با دكوراسيون منزلتان ست شود، دستگاه مخلوط‌كن است كه اطمينان داريم با مطالعه‌ي اين گفتار، حتما مشتري خريد آن خواهيد شد.
كلياتي در مورد دستگاه مخلوط‌كنجنس پارچ مخلوط كن از شيشه يا پلاستيك است، نوعي از از آن با داشتن كليد يخ، نوشيدني‌هاي خنك توليد مي‌كند.
تنوع توليد اين وسيله از سوي شركت‌هاي سازنده زياد است، برخي از آنها يك كار انجام مي دهند در حالي كه گروهي هم با داشتن امكانات جانبي، در حكم ابزاري چند كاره هستند.
اجزاي دستگاه مخلوط‌كندرپوش كه مانع بيرون ريختن مواد آسياب شده مي‌گردد.تيغه دستگاه، شامل دو نيم تيغه است كه يك طرف آن تيز و برنده است.كاسه‌اي كه مواد آسياب شده را در خود نگه‌داري مي‌كند.دكمه‌ي كائوچويي كه تيغه را نگه‌ مي‌دارد.نكات موثر در خريد دستگاه مخلوط‌كنموتور پرقدرت، تيغه‌هاي محكم و مقاوم، سهولت كار، داشتن پارچ بزرگ و قابليت خرد كردن يخ از ويژگي‌هاي يك مخلوط‌كن خوب به شمار مي‌روند.پارچ پلاستيكي شفاف به عنوان قسمتي از اجزاي دستگاه، سبك، مقاوم در برابر ضربه و با نيروي كمتري مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد، منتها برخي از آنها با گذشت زمان رنگشان تغيير و به زردي مي‌گرايند.وزن پارچ شيشه‌اي بيشتر است، اما در برابر تغيير رنگ مقاومت بالاتري دارد و استحكام آن نيز قابل توجه است.هنگام خريد: ظرفيت پارچ را بر اساس نياز و جمعيت خانواده در نظر بگيريد.جنس بدنه‌ي مخلوط‌كن: جنس بدنه‌ي مخلوط‌كن‌ها از پلاستيك محكم يا آلومينيوم هستند. آلومينيوم وزن سنگين‌تري دارد و جابجايي آن قدري سخت است ولي در برابر ضربه محكم و مقاوم است، كليه قطعات آن به جز موتور در ماشين ظرفشويي قابليت شست‌و‌شو دارند، موتور هم با يك دستمال خيس تمييز مي‌شود.كار دريچه‌ي كوچك چيست؟روي در اصلي انواعي از مخلوط‌كن‌ها، دريچه‌ي كوچكي تعبيه شده‌است كه به شما امكان مي‌دهد، بدون برداشتن در اصلي و بيرون ريختن مواد، ماده ديگري را به مواد در حال مخلوط شدن، اضافه نماييد.
يكي از ويژگي‌هاي مهم و اساسي محصولات برقي ايمني آنهاست، قفل و ايمني مخلوط‌كن اين است كه اگر پارچ به طور صحيح روي بدنه چفت و مچ نشود، دستگاه روشن نمي‌گردد.
فراموش نكنيد:تيغه‌اي كه از جنس استيل است، هم مقاوم است و هم كارايي بهتري دارد.فيلتر مانع ورود هسته و پالپ به داخل آب‌ميوه‌گير مي‌شود، اين فيلتر در دستگاه‌هاي مخلوط‌كن جديد، به شما امكان مي‌دهد كه آب‌ميوه را بدون دانه و تفاله نوش جان كنيد، در مدل‌هاي قديمي، عمل فيلتر كردن، دستي انجام مي‌شد.در بعضي از مدل‌ها، يك شير تخليه ثابت در قسمت پايين مخلوط‌كن تعبيه‌شده‌است تا مواد آسياب شده در آن ريخته شود.نقش قدرت موتور در دستگاه مخلوط‌كن:قدرت موتور يكي از عوامل مهم در انتخاب دستگاه مخلوط‌كن شمرده مي‌شود، يك دسته از آنها فقط كار ساده‌ي مخلوط كردن را انجام مي‌دهند، دسته دوم داراي ويژگي‌هايي مثل: خرد‌كردن يخ، فيلتر و تنظيم سرعت هستند.شما بر اساس نياز، دفعات استفاده و جمعيت خانواده، انتخاب و خريد كنيد.اگر در جايي مشغول هستيد يا به سرعت دستگاه اهميت مي‌دهيد، بهتر است محصولي با قدرت موتور بالا تهيه نماييد.نكات مهم در مورد ايمني و نگه داري دستگاه مخلوط‌كنقسمت‌هاي مخلوط‌كن برقي را هرگز با آب‌ جوش تمييز نكنيد.قطعات دستگاه را با آتش خشك نكنيد.قسمتي كه حاوي موتور است، داخل آب قرار نگيرد.به مدت طولاني از مخلوط‌كن استفاده نكنيد، پس از مدت كوتاهي، دستگاه را خاموش نموده تا استراحت نمايد.مواد سخت در دستگاه آسياب نريزيد.موقعي كه دستگاه مخلوط‌كن را باز و بسته مي‌كنيد، دوشاخه را از پريز بكشيد.هنگام استفاده، ۸۰ درصد ازظرفيت دستگاه را پر نماييد، با اين كار، ضمن جلوگيري از ريزش و هدر رفت مواد، موتور دستگاه هم از آسيب در امان مي‌ماند.وقتي كه دستگاه مخلوط‌كن درحال كار است، با قاشق يا چاقو مواد آن را هم نزنيد، اجازه دهيد دستگاه خاموش و متوقف شود، بعد مواد داخل آن را هم بزنيد.همه نكات ذكر شده در اين مقاله هنگام انتخاب مخلوط كن مناسب اهميت دارند. رعايت همه اين نكات ممكن است سخت به نظر برسد، به همين دليل در ادامه مطلب، ۲۱ دستگاه مخلوط كن ارزان، باكيفيت و محبوب را براي شما آماده كرده‌ايم. اين مخلوط كن‌ها امتحان خود را بارها پس داده و رضايت كاربران را جلب نموده‌اند. با كليك روي تصوير و يا دكمه زير هر محصول مي‌توانيد وارد سايت ديجي‌كالا شده و محصول را به صورت اينترنتي سفارش دهيد.

مخلوط كن بوش مدل MMB66G5MDEمخلوط كن بوش مدل MMB66G5MDE
مشخصات مخلوط كنتوان مصرفي۹۰۰ واتظرفيت پارچ۲.۳ ليترجنس پارچشيشهجنس تيغهاستيل ضدزنگتنظيمات سرعتداردعملكرد پالسداردساير مشخصات– شيشه Thermo Safe مقاوم در برابر دما براي تهيه انواع سوپ هاي داغ و نوشيدني هاي سرد– قابليت خرد كردن يخ– ظرفيت ۲.۳ ليتر ، ۱.۵ ليتر مدرج– تيغه استيل ضد زنگ Easy KlickKnife با قابليت جدا شدن و تميزي آسان– ۳ برنامه اتوماتيك براي خرد كردن يخ، تهيه اسموتي و HighSpeed براي افزايش سرعت– عاري از BPA در بخش هاي پلاستيكي در تماس با مواد غذاييمحدوده توان مصرفي۸۵۰-۱۰۰۰ واتمحدوده ظرفيت پارچ۲.۰ تا ۲.۵ ليتراطلاعات بيشترمشاهده قيمت روز، تصاوير بيشتر و خريد
مخلوط كن گوسونيك مدل GSB-422مخلوط كن گوسونيك مدل GSB-422
مشخصات مخلوط كنتوان مصرفي۵۰۰ واتظرفيت پارچ۱.۵ ليترجنس پارچپيركسجنس بدنهپلاستيكجنس تيغهاستيلتنظيمات سرعتداردتعداد تنظيمات سرعت۲ سرعتهعملكرد پالسداردطول سيم۰.۵ مترمحدوده توان مصرفي۴۰۰ تا ۶۰۰ واتمحدوده ظرفيت پارچ۱.۰ تا ۱.۵ ليتراطلاعات بيشترمشاهده قيمت روز، تصاوير بيشتر و خريد
مخلوط كن و آسياب كن المپيا مدل OE-888-Gمخلوط كن و آسياب كن المپيا مدل OE-888-G
مشخصات مخلوط كنتوان مصرفي۳۵۰ واتظرفيت پارچ۱.۵ ليترجنس پارچشيشهجنس بدنهپلاستيكجنس تيغهاستيل ضد زنگعملكرد پالسداردطول سيم۱.۱۰ مترساير مشخصاتآسياب دو پرهمخلوط‌كن ۴ پرهمجهز به دكمه خاموشقابليت تنظيم روي ۴ حالت: Whip، Puree، Crumb، Chopمجهز به دكمه Pulseپشتيباني از ولتاژ ۲۴۰ – ۲۲۰ ولتاقلام همراهآسياب‌كنمحدوده توان مصرفي۱۸۰ تا ۴۰۰ واتمحدوده ظرفيت پارچ۱.۰ تا ۱.۵ ليتراطلاعات بيشترمشاهده قيمت روز، تصاوير بيشتر و خريد
مخلوط كن سيلور كرست مدل SL_20206000

https://saripan.ir/%d9%85%d8%ae%d9%84%d9%88%d8%b7-%d9%85%d8%ae%d9%84%d9%88%d8%b7-%da%a9%d9%86-%d8%a8%d9%88%d8%b4/

بهترين هديه براي مردان

ليست بهترين هديه براي مردان موضوعي است كه در اين مقاله ميخواهيم به آن بپردازيم و ميخواهيم بگوييم كه مردان به چه هديه اي بيشتر علاقه دارند و خاص ترين كادو براي مردان چيست؟ و هدايايي را معرفي ميكنيم كه در عين كادو خاص بودن قيمت مقرون به صرفه اي نيز داشته باشد. پس اگر شما هم بدنبال هديه خاص براي مردان هستيد بهتون پيشنهاد ميكنيم اين مقاله را از دست ندهيد چون قراره ليست بهترين هديه ها براي مردان را معرفي كنيم.

https://saripan.ir/best-gift-for-men/

بهترين هديه براي مردان چيست؟

هديه گرفتن براي مردان هم ميتونه آسون باشه و هم خيلي سخت كاملا بستگي به شخصي داري كه ميخوايد براش كادو بگيريد ولي در كل اين را از زبان نويسنده اين مقاله كه آقا هم هست تو انتخاب كادو ميتونيد معيار خوبي در نظر بگيريد ( چون مردا معمولا در طول زندگي كمترين كادو رو دريافت ميكنند معمولا هرچي برايشان بخريد با كمال ميل قبول ميكنن و خوشحال مي شوند.) اما در ادامه ميخواهيم بصورت تخصصي و براساس شخصيت مردان كادوهايي كه ميتوانيد هديه دهيد رو بررسي كنيم ولي در كل سخت نگيريد ????

بهترين هديه براي مرد خجالتي چيست؟

مرد خجالتي عمدتا تنهايي را در جمع بودن ترجيح مي دهند و هميشه در دنياي خود هستند و از اينكه يك نفر به آنها توجه كند بسيار خوشحال مي شوند و بهترين كادويي كه ميتوانيد براي اين اشخاص بگيريد هديه اي است كه آنها بتوانند در تنهايي خود از آن استفاده كنند. كه در ادمه چند هديه براي مرد خجالتي را باهم بررسي ميكنيم:

هندزفري يكي از جذاب ترين هديه براي مرد است اگر مرد شما هم خجالتي باشه كه چه بهتر با خريد يه هندزفري ميتوانيد به او كمك كنيد تا در تنهايي خود با استفاده از هندزفري از موزيك لذت ببرد.

اگر هندزفري دارد ميتوانيد يك هندزفري بهتري براش بخريد كه هم باكيفيت تر باشه و هم جديدتر از قبلي.
به شخصه بعنوان يك مرد هندزفري بي سيم بهترين گزينه اس به نظرم و من خودم خيلي خوشحال ميشم اگر كسي برام بخره ???? در ادامه ليست بهترين كادو براي مردان خجالتي رو پيشنهاد ميكنيم كه بسيار جوابه و باعث ميشه كلي كيف كنند.

كنترل استرس با نفس كشيدن

يك از راه هاي كنترل استرس مي تواند نفس كشيدن باشد. براي كنترل استرس خود نفس بكشيد.

استرس به سيستم برنامه‌ريزي شده انسان خلل وارد مي‌كند و منجر به افسردگي مي‌شود، براي كنترل استرس ۱۱ بار تنفس عميق، باز و بسته كردن مشت‌ها، آب‌درماني، پياده‌روي در چمن و شنيدن موزيك آرام‌‌بخش توصيه مي‌شود.

حميد بابايي لاكئي روانشناس، با بيان اينكه تمام سيستم دروني انسان برنامه‌ريزي شده است و هر جرياني كه به آن خلل وارد كند موجب استرس يا فشار بر فرد مي‌شود، اظهار داشت: فشارها و تنش‌هاي دروني مانند نزاع‌ها، رنجش‌ها، كينه‌ها و زخم‌زبان‌ها مي‌تواند سيستم برنامه‌ريزي شده انسان را برهم بزند. همچنين برخي مسائل بيرون مانند مشكلات شغلي، فكري و… مي‌تواند سيستم برنامه‌ريزي شده انسان را منفجر كند.

 

اين متخصص حوزه بهداشت روان تصريح كرد: استرس مي‌تواند منجر به افسردگي فرد شود. افسردگي چند نوع است برخي افسردگي‌ها خفيف هستند و فرد مبتلا از امور لذت‌بخش لذت نمي‌برد. مثلاً فرد از شنيدن صداي موسيقي، ديدن تصويري لذت‌بخش يا گرفتن هديه‌اي خوشحال نمي‌شود كه اين مي‌تواند استرس او را تشديد كند.

وي افزود: نوعي ديگري از افسردگي با پناه بردن به مشروبات الكلي و قرص‌هاي روان‌گردان همراه است و در نوع شديدتر فرد علاوه علاوه براينكه از امور لذت‌بخش لذت نمي‌برد نياز به دارو درماني و روان‌ درماني دارد و دچار مشكلات جسماني مي‌شود كه منشأ آن رواني است. در اين نوع افسردگي فرد مبتلا ميل زيادي به تنها بودن دارد و خود را مقصر اموري مي‌داند كه به وجود آمده است. اين افراد مدام خوددرگيري ذهني دارند.

بابايي لاكئي گفت: در افسردگي خيلي شديد نيز فرد تصميم مي‌گيرد به خود صدمه بزند كه در پاره‌اي موارد اين رفتار براي گدايي محبت است.

 

چند تكنيك براي كاهش استرس

اين روانشناس با بيان اينكه چندين روش براي كاهش فشارها و زخم‌‌هاي روحي وجود دارد، اظهار داشت: تحقيقات نشان مي‌دهد كه 11 بار تنفس عميق مي‌تواند حال فرد را موقع قرار گرفتن در شرايط تنش‌زا بهبود بخشد. نكته مهم اين است كه سه يا چهار تنفس عميق نمي‌تواند استرس را كنترل كند و تعداد تنفس بايد حتماً 11 بار باشد. همچنين تنفس بايد به گونه‌اي باشد كه فرد از راه بيني هوا را وارد دستگاه تنفسي خود كند و از آن را از دهان خارج كند.

 

مشت‌هاي خود را باز و بسته كنيد

اين متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: يكي ديگر از تكنيك‌هايي كه در كنترل استرس مؤثر باشد باز و بسته كردن مشت‌ها است. به گونه‌اي كه دست‌ها قرمز شود. همچنين مي‌توان همراه با اين باز و بسته كردن اين دست‌ها نفس عميق كشيد.

 

آب درماني روشي براي كنترل استرس

بابايي لاكئي اظهار داشت:‌ آب درماني روشي است كه مي‌تواند در كنترل استرس موثر باشد نوشيدن يك ليوان آب، دوش گرفتن يا مرطوب كردن صورت و پشت گردن همراه با تنفس نقش مؤثري در كنترل استرس دارد.

 

پياده‌روي روي چمن و شنيدن موزيك آرام‌بخش را فراموش نكنيد

اين روانشناس گفت : راه رفتن روي چمن و تماشاي همزمان سبزه، پرنده و گل‌ها و شنيدن موزيك آرام‌بخش نيز مي‌تواند در كنترل استرس مؤثر باشد.

 

استرس مانند زيرنويس تلويزيون است

اين متخصص حوزه بهداشت روان خاطرنشان كرد: تمام جريانات ذهن مانند تلويزيوني مي‌ماند كه استرس مانند زيرنويس است كه بر صفحه آن نقش مي‌بندد. اگر موقع تماشاي تلويزيون به زيرنويس آن توجه كنيم كل صفحه را از دست مي‌دهيم براي اينكه استرس‌ها نتوانند آنقدر ما را تحت تأثير قرار دهند كه از ساير امور زندگي بازبمانيم مي‌توانيم لحظه وقوع استرس مغز خود را به صحنه‌اي زيبا، خاطره‌اي خوش يا ديدار دوستي مهربان هدايت كنيم.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/control-stress-with-breathing.html

كارهايي كه براي موفقيت بايد انجام دهيد

براي رسيدن به موفقيت بايد چه كارهايي انجام داد؟ عادات ناكارآمد خود را با اين عادات سودمند جايگزين كنيد تا در جايگاه يك كارآفرين به موفقيت برسيد. 

آيا ميدانستيد احتمال شكست در كارآفريني چهار برابر احتمال موفقيت است؟ آيا ميدانيد كه چرا ايجاد يك كسب و كار موفق اينقدر دشوار است؟ اين موضوعات به چندين عامل بستگي دارد كه يكي از آنها نحوه گذراندن اوقات فراغت كارآفرينان است.

 

كارايي شما در طول زمان فراغت اغلب به موفقيت شما در كاري كه ايجاد كرده ايد مي انجامد مطمئن باشيد كه افراد موفق در زمان فراغت خود كاري بيش از لم دادن روي مبل و چك كردن شبكه هاي اجتماعي شان مي‌كنند.

 

اگر در به دست آوردن موفقيت به عنوان يك كارآفرين مشكل داشته ايد، شايد بخواهيد نگاه دقيق تري به نحوه گذراندن ساعات فراغتتان بيندازيد. سعي كنيد عادات ناكارآمد خود را با عاداتي سودمند جايگزين كنيد:

 

۱. ورزش كردن
ورزش كردن هم براي بدن و هم براي ذهن بسيار مفيد است. با توجه به پژوهش هاي متعدد، افرادي كه ۳۰ دقيقه در روز و پنج بار در هفته ورزش مي‌كنند از سلامت مغزي بيشتري برخوردارند كه اين سلامتي با سرحال بودن، كاهش استرس، خلاقيت بيشتر و تفكر شفاف تر خود را نشان مي‌دهد. ورزش بهتري كاري است كه ميتوانيد انجام دهيد تا در هنگام راه اندازي كسب و كارتان هشيار و سرحال باقي بمانيد.

 

۲. تفريحات
آيا تا به حال توجه كرده ايد كه برخي از موفق ترين افرادي كه مي شناسيد، سبك زندگي جالبي بيرون از محيط كاري دارند؟ اين موضوع ناشي از اوقات فراغتي است كه آن دسته از افراد به لذت بردن و خوش بودن مي گذرانند. تفريحات منبعي عالي براي خلاقيت و راه فرار از استرس محسوب ميشوند.

 

۳. يادگيري
موفقيت گاهي به معناي شدت بخشيدن به علاقه به يادگيري است. اگر ميخواهيد علاقه به يادگيري را در خود افزايش دهيد. چيز جديدي ياد بگيريد. برخي از افراد دوست دارند زبان هاي خارجي ياد بگيرند؛ برخي ديگر دوست دارند سرشان را به يادگيري آخرين تكنولوژي ها گرم كنند. بيشتر افراد دوست دارند چيزي ياد بگيرند كه به كارشان بيايد، مانند اصول فناوري اطلاعات. جو قدرتمندي از يادگيري ميتواند تا ۳۷ درصد به افزايش كارايي شخصي و حرفه اي بينجامد.
ضمنا ديگر با وجود كلاس هاي آنلاين و اپليكيشن هاي آموزشي نميتوانيد بهانه دور بودن يا پر هزينه بودن آموزش را بياوريد!

 

۴. تمركز حواس
دليلي وجود دارد كه يوگا به يكي از محبوب ترين ورزش هاي ارتقا دهنده سلامتي تبديل شده است: تمركز حواس ميتواند به شما كمك كند تا آرامش داشته باشيد، كارايي تان را بهبود ببخشيد، خلاقيت بيشتري به دست آوريد و سلامتي كلي خود را حفظ كنيد.
ذكر اين نكته اهميت دارد كه به دست آوردن تمركز حواس لزوما به معناي انجام دادن يوگا يا مديتيشن نيست، اگرچه هردوي اين موارد به تمركز حواس مي انجامند. شايد تنها در ۲۰ دقيقه در روز و با نشستن آرام و در سكوت يا لم دادن روي صندلي، خيره شدن به سقف و فكر نكردن به هيچ چيز بتوانيد به تمركز حواس دست يابيد.

 

5. به ديگران كمك كنيد
اگر بينش خود را از دست داده ايد و نميدانيد كه چه چيز براي شما اهميت دارد، از اين موقعيت براي كمك به افرادي استفاده كنيد كه شانس كمتري در زندگي به دست آورده اند. كمك كردن به جامعه به شما كمك مي‌كند تا در مورد مسائل ديگري جز كار هم فكر كنيد؛ چيزي كه ممكن است به شما كمك كند تا چگونگي ارتقاي كسب و كار خود را ارزيابي كنيد. بهتر است گاهي به جاي تمركز صد درصدي روي مسائل و مشكلات خود، به زندگي ديگران نيز نگاهي بيندازيد و به آنها كمك كنيد.

 

۶. مطالعه
بهترين راه براي آشنايي با فعاليت هاي افراد موفق اين است كه مطالعه كنيد. چه براي خواندن آخرين اخبار، راهنمايي در زمينه كسب و كار و يا آشنايي با زندگي نامه فرد مورد علاقه تان كتاب بخوانيد زيرا به شما كمك مي‌كند تا خلاقيت خود را افزايش دهيد، روند فكري خود در محل كار را ارتقا بخشيد و بعد از يك روز كاري طولاني استرس خود را از بين ببريد.

 

۷. خانواده
هر از چند گاهي به خود استراحت دهيد و تمركز صد درصدي خود را روي خانواده تان بگذاريد. فقط براي چند ساعت در هفته در مورد مسائل كاري خود فكر نكنيد و از آنچه در خانه اتفاق مي افتد لذت ببريد. افراد سالم و شاد ميدانند كه گذراندن اوقات فراغت به همراه عزيزانشان به آنها در بالا رفتن از نردبان موفقيت كمك خواهد كرد

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/things-you-need-to-do-for-success.html

كارهايي كه براي موفقيت بايد انجام دهيد

براي رسيدن به موفقيت بايد چه كارهايي انجام داد؟ عادات ناكارآمد خود را با اين عادات سودمند جايگزين كنيد تا در جايگاه يك كارآفرين به موفقيت برسيد. 

آيا ميدانستيد احتمال شكست در كارآفريني چهار برابر احتمال موفقيت است؟ آيا ميدانيد كه چرا ايجاد يك كسب و كار موفق اينقدر دشوار است؟ اين موضوعات به چندين عامل بستگي دارد كه يكي از آنها نحوه گذراندن اوقات فراغت كارآفرينان است.

 

كارايي شما در طول زمان فراغت اغلب به موفقيت شما در كاري كه ايجاد كرده ايد مي انجامد مطمئن باشيد كه افراد موفق در زمان فراغت خود كاري بيش از لم دادن روي مبل و چك كردن شبكه هاي اجتماعي شان مي‌كنند.

 

اگر در به دست آوردن موفقيت به عنوان يك كارآفرين مشكل داشته ايد، شايد بخواهيد نگاه دقيق تري به نحوه گذراندن ساعات فراغتتان بيندازيد. سعي كنيد عادات ناكارآمد خود را با عاداتي سودمند جايگزين كنيد:

 

۱. ورزش كردن
ورزش كردن هم براي بدن و هم براي ذهن بسيار مفيد است. با توجه به پژوهش هاي متعدد، افرادي كه ۳۰ دقيقه در روز و پنج بار در هفته ورزش مي‌كنند از سلامت مغزي بيشتري برخوردارند كه اين سلامتي با سرحال بودن، كاهش استرس، خلاقيت بيشتر و تفكر شفاف تر خود را نشان مي‌دهد. ورزش بهتري كاري است كه ميتوانيد انجام دهيد تا در هنگام راه اندازي كسب و كارتان هشيار و سرحال باقي بمانيد.

 

۲. تفريحات
آيا تا به حال توجه كرده ايد كه برخي از موفق ترين افرادي كه مي شناسيد، سبك زندگي جالبي بيرون از محيط كاري دارند؟ اين موضوع ناشي از اوقات فراغتي است كه آن دسته از افراد به لذت بردن و خوش بودن مي گذرانند. تفريحات منبعي عالي براي خلاقيت و راه فرار از استرس محسوب ميشوند.

 

۳. يادگيري
موفقيت گاهي به معناي شدت بخشيدن به علاقه به يادگيري است. اگر ميخواهيد علاقه به يادگيري را در خود افزايش دهيد. چيز جديدي ياد بگيريد. برخي از افراد دوست دارند زبان هاي خارجي ياد بگيرند؛ برخي ديگر دوست دارند سرشان را به يادگيري آخرين تكنولوژي ها گرم كنند. بيشتر افراد دوست دارند چيزي ياد بگيرند كه به كارشان بيايد، مانند اصول فناوري اطلاعات. جو قدرتمندي از يادگيري ميتواند تا ۳۷ درصد به افزايش كارايي شخصي و حرفه اي بينجامد.
ضمنا ديگر با وجود كلاس هاي آنلاين و اپليكيشن هاي آموزشي نميتوانيد بهانه دور بودن يا پر هزينه بودن آموزش را بياوريد!

 

۴. تمركز حواس
دليلي وجود دارد كه يوگا به يكي از محبوب ترين ورزش هاي ارتقا دهنده سلامتي تبديل شده است: تمركز حواس ميتواند به شما كمك كند تا آرامش داشته باشيد، كارايي تان را بهبود ببخشيد، خلاقيت بيشتري به دست آوريد و سلامتي كلي خود را حفظ كنيد.
ذكر اين نكته اهميت دارد كه به دست آوردن تمركز حواس لزوما به معناي انجام دادن يوگا يا مديتيشن نيست، اگرچه هردوي اين موارد به تمركز حواس مي انجامند. شايد تنها در ۲۰ دقيقه در روز و با نشستن آرام و در سكوت يا لم دادن روي صندلي، خيره شدن به سقف و فكر نكردن به هيچ چيز بتوانيد به تمركز حواس دست يابيد.

 

5. به ديگران كمك كنيد
اگر بينش خود را از دست داده ايد و نميدانيد كه چه چيز براي شما اهميت دارد، از اين موقعيت براي كمك به افرادي استفاده كنيد كه شانس كمتري در زندگي به دست آورده اند. كمك كردن به جامعه به شما كمك مي‌كند تا در مورد مسائل ديگري جز كار هم فكر كنيد؛ چيزي كه ممكن است به شما كمك كند تا چگونگي ارتقاي كسب و كار خود را ارزيابي كنيد. بهتر است گاهي به جاي تمركز صد درصدي روي مسائل و مشكلات خود، به زندگي ديگران نيز نگاهي بيندازيد و به آنها كمك كنيد.

 

۶. مطالعه
بهترين راه براي آشنايي با فعاليت هاي افراد موفق اين است كه مطالعه كنيد. چه براي خواندن آخرين اخبار، راهنمايي در زمينه كسب و كار و يا آشنايي با زندگي نامه فرد مورد علاقه تان كتاب بخوانيد زيرا به شما كمك مي‌كند تا خلاقيت خود را افزايش دهيد، روند فكري خود در محل كار را ارتقا بخشيد و بعد از يك روز كاري طولاني استرس خود را از بين ببريد.

 

۷. خانواده
هر از چند گاهي به خود استراحت دهيد و تمركز صد درصدي خود را روي خانواده تان بگذاريد. فقط براي چند ساعت در هفته در مورد مسائل كاري خود فكر نكنيد و از آنچه در خانه اتفاق مي افتد لذت ببريد. افراد سالم و شاد ميدانند كه گذراندن اوقات فراغت به همراه عزيزانشان به آنها در بالا رفتن از نردبان موفقيت كمك خواهد كرد

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/things-you-need-to-do-for-success.html

روش هايي براي به ثمر رساندن آرزوها و ايده ها

روش هايي براي به ثمر رساندن آرزوها و ايده ها

 

روش هاي موفقيت و رسيدن به آرزوها را در اينجا آموزش خواهيم ديد.

 

۱. خودتان را باور داشته باشيد.
تا زمانيكه خودتان را به حد كافي باور نداشته باشيد كه بتوانيد عواقب تصميمتان را بپذيريد، نمي‌توانيد وارد عمل شويد. هر زمان كه اين مسئوليت را قبول كرديد كه چيزي كه قبلاَ وجود نداشته را به واقعيت تبديل كنيد، مسئول اعمالتان هستيد.

 

مسئوليت‌پذيري نيازمند باور داشتن به خودتان است تا جاييكه ۱۰۰٪ به كاري كه بايد انجام شود متعهد شويد. بيشتر افراد به اين دليل نمي‌توانند ايده‌اي را به عمل برسانند كه چالش‌ها و مشكلات غيرقابل‌پيش‌بيني بيشتر از چيزي مي‌شود كه تصورش را مي‌كردند بتوانند تحمل كنند و به همين دليل ديگر مسئوليت‌پذيري نداشته‌اند. آنها اعتماد به خودشان را از دست مي‌دهند و ديگر نمي‌توانند به انتهاي راهشان نگاه كنند.

 

۲. مشاوران مخصوص خودتان را داشته باشيد.
از آنهايي كه قبلاً آن كار را انجام داده‌اند درس بگيريد. هيچوقت فكر نكنيد كه چون ايده شما بوده است، پاسخ همه سوال‌ها را داريد. ايده‌پردازي تفاوت زيادي با اجراي ايده‌ها دارد.

اجازه بدهيد مشاوران مخصوصتان شما را با درس‌هايي كه از شكست‌ها و موفقيت‌هاي خود گرفته‌اند، راهنمايي كنند.

 

اگر مي‌خواهيد سرمايه‌گذاري موفق باشيد، بايد به حرف‌هاي همه گوش دهيد چون نمي‌دانيد دقيقاً كي ممكن است يك ايده خوب از دهان كسي بشنويد. توصيه‌هايي كه از اين و آن مي‌شنويد خوبند اما لزوماً همه آنها درست نيستند. آدم‌هاي كمي هستند كه دانش لازم درمورد كار شما را داشته باشند. نظراتشان را تجزيه و تحليل كنيد تا بتوانيد از آنها سر در بياوريد و سعي كنيد تفكر پشت نظرات منفي را درك كرده و بعد به تنهايي تصميم‌گيري كنيد.

 

بااينكه داشتن يك گروه مشاوران مخصوص بسيار عالي است اما بايد دقت كنيد كه نگذاريد آنها در ديدگاه شما دخالت كنند.

خودتان بايد به دقت همه نظرات را بررسي و ارزيابي كنيد و در آخر با غريزه خودتان جلو برويد.

 

۳. خطر كردن (ريسك) بايد بهترين دوست شما باشد.
وقتي ايده‌اي خلق مي‌كنيد، خطر كردن بهترين دوست شما مي‌شود. اگر بتوانيد اين واقعيت را بپذيريد، با ديدگاهي به اين فرايند نزديك خواهيد شد كه همه آمال و آرزوهايتان را كنترل‌شده نگه مي‌دارد. وقتي اوضاع آنطور كه برنامه‌ريزي شده بود پيش نرفت، روي كاري كه در دست داريد متمركز شويد و اجازه ندهيد اين اختلال شما را به عقب برگرداند. خطر كردن كاملاً طبيعي است و مراحل ۱ و ۲ باعث مي‌شود هميشه نگاهتان رو به جلو باشد.

 

خيلي وقت‌ها مي‌شنويد كه «كوشش و تلاش زياد» يكي از اصل‌هاي مهم تبديل كردن ايده‌ها به واقعيت است. اما درواقع، اين بنيادي‌ترين تعهدي است كه فرد بايد براي هر نوع مديريت خطر داشته باشد. اگر مي‌خواهيد به اين مسير ادامه دهيد، بايد راهي براي ايجاد اين سطح تعهد پيدا كنيد.

 

۴. شديداً صبور باشيد.
مصالحه كردن يك انتخاب است نه فداكاري. خيلي به خودتان فشار نياوريد. سعي كنيد از اين مسير لذت ببريد و درك كنيد كه اوضاع چطور پيش مي‌رود. بيشتر افراد آنقدر براي رسيدن به نتيجه دلخواهشان مضطرب مي‌شوند كه كم‌كم تصميم‌گيري‌هايشان بدتر و بدتر مي‌شود.

 

يك چيز كاملاً مشخص است: اين مسير مطمئناً پر از نتيجه‌هاي غيرقابل پيش‌بيني خواهد بود كه ممكن است شما آمادگي برخورد با آنها را نداشته باشيد. نبايد اجازه دهيد اين مسئله شما را نااميد كند. سرتان را بالا نگه داريد و به اين مسير و جايي كه شما را به آن مي‌رساند احترام بگذاريد. مطمئن باشيد كه چيزهاي زيادي درمورد آستانه ريسك‌پذيري خودتان ياد خواهيد گرفت. به همين ترتيب، ياد خواهيد گرفت كه خيلي‌ها آماده‌اند سر راهتان قرار گيرند و شما را پايين بكشانند. اين دقيقاً همان جايي است كه سفر برايتان ناراحت‌كننده مي شود. بايد بطور مداوم كساني كه با آنها همسفر شده‌ايد را ارزيابي كنيد.

 

۵. ياد بگيريد چطور نظراتتان را به ديگران بقبولانيد.
تبديل ايده‌تان به واقعيت مستلزم اين است كه كاري كنيد بقيه هم ديدگاه شما را درك كنند. بايد به روشني ايده‌تان را براي سايرين توضيح دهيد و نشان دهيد كه چطور اين ايده مي‌تواند منتهي به سود و درآمد شود. توضيح دادن درمورد ايده‌هاي بزرگي كه خودتان هيچ دركي از طريقه سوددهي آن نداريد، هيچوقت مخاطب درست سر راه شما قرار نمي‌دهد.

 

براي توضيح درمورد ايده‌تان رمز كار سادگي است. اينكه بتوانيد خيلي ساده ديگران را از موضوع ايده‌تان باخبر كنيد باعث خواهد شد آن را بهتر درك كرده و احتمال قبول كردن آن افزايش خواهد يافت. اين مهارت وقتي مي‌خواهيد به سرمايه‌گذاران احتمالي درمورد ايده‌تان توضيح دهيد اهميت بيشتري پيدا مي‌كند.

 

۶. نقطه‌ها را به هم وصل كنيد.
هر چيزي به چيز ديگري وصل است. بايد ياد بگيريد كه چطور راه وصل شدن اين نقطه‌ها به هم را پيدا كنيد. چيزي كه ممكن است امروز «ايده اصلي» شما باشد، وقتي افكار ديگري كه مي‌تواند با ايده شما مرتبط باشد را به هم وصل مي‌كنيد، مي‌تواند به چيز بزرگتري تبديل شود.
هيچوقت دست از وصل كردن نقطه‌ها به هم برنداريد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/methods-for-scoring-wishes-and-you.html

هديه وكادو تولد چي بخرم ؟

ايده كادو تولد

طلا يك هديه گرانبها :خريد طلا به عنوان هديه تولد ، از آن ايده‌هاي خاص و لاكچري است كه به‌عنوان اولين هديه مي‌تواند سخاوتمندي شما را اثبات كند. اين گزينه براي كادو يا هديه تولد براي دختر و پسر ، تفاوتي ندارد و هر دو گروه را به وجد مي آورد .
 
2.نقره يك هديه درخشان :خريد نقره اگرچه در مقايسه با طلا در درجه اهميت دوم قرار دارد اما با يك هزينه كمتر مي‌توانيد يك ست يا نيم ست تهيه كنيد و مطمئن باشيد كه عشقتان از هديه تولد خود حسابي ذوق‌زده مي‌شود و به سليقه شما افتخار مي كند
3.استيل يك هديه مدرن :استيل درصورتي‌كه از برند خاص و لاكچري انتخاب شود ، از نظر دختران و پسران امروزي از طلا با ارزش تر است ، شايد قيمت اين نوع زيور آلات بالا به نظر برسد اما سبك كار و بروز بودن آن باعث مي شود كادو­ي تولد بي­نظير و خاطره ماندگار و متفاوت باشد ، شما مي توانيد با توجه به انواع سليقه‌ها و در نظر گرفتن كادو يا هديه تولد براي دختر و پسر محصولات متنوعي با برندهاي روز دنيا انتخاب كنيد. به يادداشته باشيد كه حتما از فروشگاههاي معتبر خريد نماييد تا اصل بودن كارها تضمين شود .
 
محصولات زيورالات- هديه وكادو تولد چي بخرم ؟
 4.چرم يك هديه لوكساگر هديه تولد براي يه فرد لوكس و مشكل پسند است ما به شما چرم رو پيشنهاد مي كنيم ، ستهاي چرم طبيعي و دستدوز بهترين گزينه براي افراد شيك پوش هستند . دقت كنيد برندي كه چرم  را ازش خريداري مي كنيد برند خوب و معرفي باشد .
محصولات چرم - هديه و كادو تولد 
5.گل يك هديه عاشقانهاصلاً هديه تولد بدون گل معنايي ندارد! گل نماد عشق واقعي است و به كادوي تولد شما معنا مي‌بخشد. گلهاي جعبه‌اي ، علاوه بر زيبايي و شكيل بودن جنبه سورپرايز هم دارند و مي‌توانيد مطمئن باشيد كه عشقتان را حسابي سورپرايز مي‌كنند.
محصولات گل - هديه و كادو تولد
 
6.كوكي هاي سفارشي يك هديه خلاقانهكوكي اين شيريني خاص و متفاوت علاوه بر طعم فوق‌العاده و عطر دلپذير خود ، مي‌تواند دربرگيرنده‌ي پيام‌هاي عاشقانه‌اي در قالب تصوير يا كلمات باشد كه شما انتظارش را داريد . تصور كنيد يك خوردني خوشمزه با يك پيام عاشقانه چقدر مي‌تواند ايده جالبي باشد . عكسها و خاطرات مشترك خود را روي كوكي ها چاپ كنيد و خاطره يك كادوي تولد براي دختر يا پسر مورد علاقيتان را جاودانه كنيد يادتان نرود حتما از صحنه باز كردن هديه تولدش عكس بگيريد .
كادو يا هديه تولد براي دختر و پسر - محصولات كوكي
 7.عروسك يك هديه خاصخريد عروسك نه‌تنها در ولنتاين بلكه در تمام مناسبت‌ها هديه‌اي خاص و فانتزي است. فارغ از در نظر گرفتن جنبه اقتصادي ، عروسك مفهوم يك عاشقانه‌ي واقعي است . مي‌توانيد تصور كنيد كه عشقتان با هر بار در آغوش كشيدن عروسك به ياد شما و عشق پاكتان مي‌افتد. ما به شما پيشنهاد مي كنيم عروسك خاص با آپشنهاي خاطره انگيز انتخاب كنيد ، عروسك روسي با چهره عشقتان يك گزينه عالي به حساب مي آيد
محصولات عروسك -خريد هديه و كادو تولد 
 
8.بازي‌هاي نوستالژي يك هديه خاطره انگيزمرور خاطرات نوستالژي يكي از مطبوع‌ترين تجربه‌هاست. همين چند روز پيش با همسري جان با خريدن شيشه شير و بيسكوئيت مادر نوستالژي به معناي واقعي كلمه ذوق‌مرگ شديم?. شما هم مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد كه با خريد يك بازي نوستالژي در يك بسته‌بندي خاص و شكيل مي‌توانيد حسابي عشقتان را ذوق‌زده كنيد.
محصولات سرگرمي - هديه و كادو تولد 
9.شكلات يك هديه شيكشكلات اگر از برندهاي معروف باشد مي‌تواند نقش يك هديه لوكس را بازي كند اما خلاقانه تر اينكه شما بتوانيد تمام شكلاتهاي محبوب يارتان را دريك پك زيبا با تزئين خاص به او هديه دهيد يا در كنار هديه تولدش او را سوپرايز نماييد .
محصولات شكلات- خريد هديه و كادو تولد
10.صنايع دستي و تزئيني يك هديه اصيل
صنايع دستي  با تاريخچه اصيل و غني خود و آميخته بافرهنگ و اصالت ايراني با دقيق‌ترين و ظريف‌ترين ساخت و پرداخت به معناي واقعي ، يك هديه‌ بي‌نظير و منحصربه‌فرد به‌حساب ميآيد . هديه‌اي كه گيرنده آن را از سليقه ، فرهنگ ، غني و اصيل بودن شما مطمئن مي‌كند . هديه‌اي درخور و بي‌بديل كه در آن شور و شعور ايراني موج مي‌زند . اگر فرد مورد نظر شما عاشق كارهاي لوكس و تزئيني مي باشد به شما پيشنهاد مي كنيم اين گزينه را امتحان كنيد 

منبع:

https://saripan.ir/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%af%d9%88-%d8%aa%d9%88%d9%84%d8%af/