روش هايي براي به ثمر رساندن آرزوها و ايده ها

روش هايي براي به ثمر رساندن آرزوها و ايده ها

 

روش هاي موفقيت و رسيدن به آرزوها را در اينجا آموزش خواهيم ديد.

 

۱. خودتان را باور داشته باشيد.
تا زمانيكه خودتان را به حد كافي باور نداشته باشيد كه بتوانيد عواقب تصميمتان را بپذيريد، نمي‌توانيد وارد عمل شويد. هر زمان كه اين مسئوليت را قبول كرديد كه چيزي كه قبلاَ وجود نداشته را به واقعيت تبديل كنيد، مسئول اعمالتان هستيد.

 

مسئوليت‌پذيري نيازمند باور داشتن به خودتان است تا جاييكه ۱۰۰٪ به كاري كه بايد انجام شود متعهد شويد. بيشتر افراد به اين دليل نمي‌توانند ايده‌اي را به عمل برسانند كه چالش‌ها و مشكلات غيرقابل‌پيش‌بيني بيشتر از چيزي مي‌شود كه تصورش را مي‌كردند بتوانند تحمل كنند و به همين دليل ديگر مسئوليت‌پذيري نداشته‌اند. آنها اعتماد به خودشان را از دست مي‌دهند و ديگر نمي‌توانند به انتهاي راهشان نگاه كنند.

 

۲. مشاوران مخصوص خودتان را داشته باشيد.
از آنهايي كه قبلاً آن كار را انجام داده‌اند درس بگيريد. هيچوقت فكر نكنيد كه چون ايده شما بوده است، پاسخ همه سوال‌ها را داريد. ايده‌پردازي تفاوت زيادي با اجراي ايده‌ها دارد.

اجازه بدهيد مشاوران مخصوصتان شما را با درس‌هايي كه از شكست‌ها و موفقيت‌هاي خود گرفته‌اند، راهنمايي كنند.

 

اگر مي‌خواهيد سرمايه‌گذاري موفق باشيد، بايد به حرف‌هاي همه گوش دهيد چون نمي‌دانيد دقيقاً كي ممكن است يك ايده خوب از دهان كسي بشنويد. توصيه‌هايي كه از اين و آن مي‌شنويد خوبند اما لزوماً همه آنها درست نيستند. آدم‌هاي كمي هستند كه دانش لازم درمورد كار شما را داشته باشند. نظراتشان را تجزيه و تحليل كنيد تا بتوانيد از آنها سر در بياوريد و سعي كنيد تفكر پشت نظرات منفي را درك كرده و بعد به تنهايي تصميم‌گيري كنيد.

 

بااينكه داشتن يك گروه مشاوران مخصوص بسيار عالي است اما بايد دقت كنيد كه نگذاريد آنها در ديدگاه شما دخالت كنند.

خودتان بايد به دقت همه نظرات را بررسي و ارزيابي كنيد و در آخر با غريزه خودتان جلو برويد.

 

۳. خطر كردن (ريسك) بايد بهترين دوست شما باشد.
وقتي ايده‌اي خلق مي‌كنيد، خطر كردن بهترين دوست شما مي‌شود. اگر بتوانيد اين واقعيت را بپذيريد، با ديدگاهي به اين فرايند نزديك خواهيد شد كه همه آمال و آرزوهايتان را كنترل‌شده نگه مي‌دارد. وقتي اوضاع آنطور كه برنامه‌ريزي شده بود پيش نرفت، روي كاري كه در دست داريد متمركز شويد و اجازه ندهيد اين اختلال شما را به عقب برگرداند. خطر كردن كاملاً طبيعي است و مراحل ۱ و ۲ باعث مي‌شود هميشه نگاهتان رو به جلو باشد.

 

خيلي وقت‌ها مي‌شنويد كه «كوشش و تلاش زياد» يكي از اصل‌هاي مهم تبديل كردن ايده‌ها به واقعيت است. اما درواقع، اين بنيادي‌ترين تعهدي است كه فرد بايد براي هر نوع مديريت خطر داشته باشد. اگر مي‌خواهيد به اين مسير ادامه دهيد، بايد راهي براي ايجاد اين سطح تعهد پيدا كنيد.

 

۴. شديداً صبور باشيد.
مصالحه كردن يك انتخاب است نه فداكاري. خيلي به خودتان فشار نياوريد. سعي كنيد از اين مسير لذت ببريد و درك كنيد كه اوضاع چطور پيش مي‌رود. بيشتر افراد آنقدر براي رسيدن به نتيجه دلخواهشان مضطرب مي‌شوند كه كم‌كم تصميم‌گيري‌هايشان بدتر و بدتر مي‌شود.

 

يك چيز كاملاً مشخص است: اين مسير مطمئناً پر از نتيجه‌هاي غيرقابل پيش‌بيني خواهد بود كه ممكن است شما آمادگي برخورد با آنها را نداشته باشيد. نبايد اجازه دهيد اين مسئله شما را نااميد كند. سرتان را بالا نگه داريد و به اين مسير و جايي كه شما را به آن مي‌رساند احترام بگذاريد. مطمئن باشيد كه چيزهاي زيادي درمورد آستانه ريسك‌پذيري خودتان ياد خواهيد گرفت. به همين ترتيب، ياد خواهيد گرفت كه خيلي‌ها آماده‌اند سر راهتان قرار گيرند و شما را پايين بكشانند. اين دقيقاً همان جايي است كه سفر برايتان ناراحت‌كننده مي شود. بايد بطور مداوم كساني كه با آنها همسفر شده‌ايد را ارزيابي كنيد.

 

۵. ياد بگيريد چطور نظراتتان را به ديگران بقبولانيد.
تبديل ايده‌تان به واقعيت مستلزم اين است كه كاري كنيد بقيه هم ديدگاه شما را درك كنند. بايد به روشني ايده‌تان را براي سايرين توضيح دهيد و نشان دهيد كه چطور اين ايده مي‌تواند منتهي به سود و درآمد شود. توضيح دادن درمورد ايده‌هاي بزرگي كه خودتان هيچ دركي از طريقه سوددهي آن نداريد، هيچوقت مخاطب درست سر راه شما قرار نمي‌دهد.

 

براي توضيح درمورد ايده‌تان رمز كار سادگي است. اينكه بتوانيد خيلي ساده ديگران را از موضوع ايده‌تان باخبر كنيد باعث خواهد شد آن را بهتر درك كرده و احتمال قبول كردن آن افزايش خواهد يافت. اين مهارت وقتي مي‌خواهيد به سرمايه‌گذاران احتمالي درمورد ايده‌تان توضيح دهيد اهميت بيشتري پيدا مي‌كند.

 

۶. نقطه‌ها را به هم وصل كنيد.
هر چيزي به چيز ديگري وصل است. بايد ياد بگيريد كه چطور راه وصل شدن اين نقطه‌ها به هم را پيدا كنيد. چيزي كه ممكن است امروز «ايده اصلي» شما باشد، وقتي افكار ديگري كه مي‌تواند با ايده شما مرتبط باشد را به هم وصل مي‌كنيد، مي‌تواند به چيز بزرگتري تبديل شود.
هيچوقت دست از وصل كردن نقطه‌ها به هم برنداريد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/methods-for-scoring-wishes-and-you.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.