بهترين پتو مسافرتي كه بايد در مسافرت همراه داشت

از نظر بسياري از افراد فراري از سرما پتو محبوب ترين و بهترين همدم براي شب هاي زمستان محسوب مي شود. يكي از انواع مهم پتو ها، پتو مسافرتي است. وابستگي بعضي از افراد به پتو چنان است كه حتي در فصول بهار و پاييز نيز حاضر به جدايي از پتو مسافرتي خود نيستند و بدون خزيدن در زير آن خواب به چشمانشان نمي آيد. اين وسيله از جمله لوازم در رده ي كالاهاي خواب است و از اهميت زيادي برخوردار مي باشد به گونه اي كه توليد كنندگان بسياري اين محصول را در انواع مدل ها و رنگ ها عرضه مي كنند. پتو مسافرتي يك پتوي سبك و كم حجم است كه فضاي كمي را اشغال مي كند از اين نظر به خوبي قابل حمل مي باشد. اين پتو ها معمولا از الياف مصنوعي ايجاد مي شوند و داراي پرز مي باشند. پتو مسافرتي يك محصول با عمر نسبتا بالا محسوب نمي شود و نسبت به ساير انواع پتوها قيمت كمتري دارد. هم اكنون انواع مختلفي از اين محصول در بازار موجود است كه در ادامه به آن مي پردازيم:
انواع پتو مسافرتي• پتو مسافرتي پنبه اي: معمولا پتوهايي كه 100 درصد از الياف پنبه اي ساخته شده باشند به ندرت در بازار موجود مي باشند. بيشتر اين پتو ها تركيبي از الياف طبيعي و مصنوعي مانند اكريليك و پلي استر هستند. پتوهاي پنبه اي بسيار نرم و گرما بخش هستند و نسبت به الياف پشمي كمتر پرز مي دهند. معمولا پتو هاي پنبه اي كه داراي متريال هاي پلي استر و اكريليك هستند وزن سبكي دارند و در مدل هاي مختلف براي فصل هاي زمستان و تابستان طراحي مي شوند.• پتو مسافرتي ارگانيك: اين نوع از پتو ها نسبتا گران قيمت مي باشند و براي افرادي كه از بيماري هاي آلرژيك و پوستي رنج مي برند، مناسب مي باشد. اين پتو ها معمولا از الياف طبيعي پنبه توليد مي شوند.• پتو مسافرتي پشمي: پتو هاي پشمي يكي از مناسب ترين انتخاب ها براي افرادي كه از سرما بيزارند به حساب مي آيد چرا كه پشم داراي اين خاصيت است كه هواي گرم را درون خود محبوس كند. پتو هاي پشمي نسبت به انواعي كه از الياف هاي طبيعي مانند پنبه يا الياف مصنوعي مانند پلي استر ساخته مي شوند، سنگين تر و زبر تر است و براي كودكان و افرادي كه دچار ناراحتي هاي پوستي هستند، مناسب نمي باشد.
در هنگام خريد پتو مسافرتي به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟1. سايز پتو: پيش از خريد پتو مسافرتي بايد سايز مورد نظر خود را انتخاب كنيد. اين پتو ها در انواع اندازه هاي تك نفره، دو نفره و كودك عرضه مي شوند.2. بودجه و برند دلخواه: اين پتو ها در انواع قيمت ها و برندهاي داخلي و خارجي موجود مي باشند و از تنوع خوبي برخوردار هستند.3. طراحي پتو: انتخاب طرح و رنگ مناسب براي پتو در ايجاد يك خواب راحت و با آرامش بسيار تاثير گذار است. رنگ هاي گل بهي، ليمويي، ياسي و … بسيار مناسب مي باشند. همچنين بهتر است براي كودكان از طرح هاي كارتوني مناسب كه ترسناك نمي باشند استفاده نمود.4. قابليت شست و شو: در هنگام خريد پتو دقت كنيد كه روي برچسب آن قابليت شست و شو در ماشين لباس شويي درج شده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.