آموزش راه اندازي وردپرس روي Xampp

اگر هنوز در ابتداي يادگيري طراحي سايت با وردپرس هستيد و مي‌خواهيد آنچه را كه پيرامون وردپرس آموخته‌ايد محك بزنيد و فعلا قصد خريد سرويس ميزباني وب (هاست)

https://elementorthemes.ir/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d9%84%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84-%d9%87%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

نداريد، توصيه ما به شما استفاده از لوكال هاست و نصب وردپرس روي زمپ مي‌باشد. شما با يادگيري نحوه راه اندازي وردپرس روي Xampp به راحتي قادر خواهيد بود تا يك هاست براي سايت خود ايجاد كنيد. سپس بعد از آنكه طراحي سايت با وردپرس را ياد گرفتيد و سايت خود را به طور كامل ساختيد، آنگاه آن را به هاست اصلي كه خريداري كرديد انتقال دهيد. استفاده از لوكال هاست و نرم افزار Xampp براي شما بسيار كاربردي و مفيد است كه در اين آموزش وردپرس نحوه كار با آن و اهميت استفاده از آن را شرح خواهيم داد. حتما تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.
راه اندازي وردپرس روي Xamppآنچه در اين مقاله به اختصار خواهيد خواند:
اهميت نصب وردپرس روي زمپنحوه راه اندازي وردپرس روي Xamppاهميت نصب وردپرس روي زمپبه جرات مي‌توان گفت يكي از ساده‌ترين و ارزان‌ترين‌ راه‌هاي شروع يادگيري طراحي سايت با وردپرس استفاده از لوكال هاست و نصب وردپرس روي زمپ مي‌باشد. به طوريكه شما تنها با نصب اين نرم افزار بدون پرداخت هيچ‌ هزينه‌اي مي‌توانيد براي سايت خود يك هاست ايجاد نماييد و سايتتان را طراحي كنيد.
البته خوب است بدانيد استفاده از نرم افزار زمپ صرفا براي افراد مبتدي نيست بلكه شما به عنوان يك طراح حرفه‌اي وردپرس نيز بهتر است زماني كه يك پروژه‌ي طراحي سايت را انجام مي‌دهيد، براي اينكه كاملا اصولي و به دور از اشتباه پروژه خود را تحويل دهيم، ابتدا در محيط لوكال هاست (نرم افزار زمپ) تمامي مراحل را انجام دهيم و پس از رفع ايرادات احتمالي، سايتتان را به هاست اصلي انتقال دهيد. بدين شكل با يك تير دو نشان زده‌ايد!
هميشه يك نسخه پشتيبان از سايت خود بر روي كامپيوتر شخصيتان خواهيد داشت و امنيت ساييتان بالاتر خواهد رفت.هميشه قادر خواهيد بود پيش از نصب و فعالسازي يك افزونه يا قالب بر روي هاست اصلي خود، آن را بر روي لوكال هاست نصب كرده تا از مشكلاتي كه ممكن است در هاست اصلي‌تان به خاطر نصب آن افزونه يا قالب پيش بيايد، جلوگيري نماييد.نحوه راه اندازي وردپرس روي زمپبه طور خلاصه، براي نصب وردپرس روي زمپ و ايجاد يك لوكال هاست بر روي كامپيوتر شخصي‌تان تنها كافيست مراحل زير را انجام دهيد:
دانلود آخرين نسخه وردپرس و زمپراه اندازي و نصب نرم افزار زمپ ( ايجاد يك لوكال هاست)نصب وردپرس بروي لوكال هاست1. دانلود اخرين نسخه وردپرس و زمپبراي دريافت آخرين نسخه وردپرس به اين آدرس مراجعه نماييد و براي دانلود آخرين نسخه زمپ نيز از اين آدرس استفاده كنيد.
2. راه اندازي و نصب نرم افزار زمپ ( ايجاد يك لوكال هاست)بعد از دانلود آخرين نسخه زمپ نوبت به نصب آن مي‌رسد. نصب اين نرم افزار بسيار ساده بوده و مانند نرم افزارهاي ديگر تنها با زدن دكمه next در حين مراحل آن مي‌توانيد نصب آن را انجام دهيد.
پس از انجام اينكار بايد اين نرم افزار را فعال سازي كنيد تا لوكال هاست شما ايجاد شود.
براي فعالسازي كافيست مطابق شكل زير، نرم افزار را باز كرده و دو گزينه Apache و MySQL كه به ترتيب مربوط به فايلهاي وردپرس و ديتابيس هستند را با زدن كليد استارت فعال كنيد.
Xampp running-راه اندازي وردپرس روي Xamppاجرا كردن Xamppسپس مرورگر خود را باز كنيد و آدرس زير را در آن وارد نماييد.
http://localhost/phpmyadmin/
بعد از آن مطابق شكل زير بر روي گزينه New كليك كرده تا يك پايگاه داده(ديتابيس) ايجاد كنيد.
Create databace in Xampp-نصب وردپرس روي زمپساختن ديتابيس در Xamppسپس در صفحه جديدي كه باز مي‌شود مطابق شكل زير ابتدا نام پايگاه داده خود را انتخاب كرده و سپس اگر سايت شما فارسي است حالت utf8_persian_ci را انتخاب نماييد و درنهايت دكمه Create را بزنيد تا ديتابيس شما ايجاد شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.