روش نگهداري از هندوانه در منزل (هندوانه برش خورده و برش نخورده)

روش نگهداري هندوانه در منزل بسيار ساده بوده و با استفاده از راه حل هايي مثل پوشاندن آن با پارافين شمع، مي توانيد اين ميوه پرخاصيت را براي مدت زمان طولاني نگهداري نموده و در موقع لزوم مورد استفاده قرار دهيد.

روش نگهداري از هندوانه در منزل

 

روش نگهداري از هندوانه در منزل (هندوانه برش خورده و برش نخورده)

جهت دريافت خدمات ساخت آلاچيق با گروه ساختماني آبان در ارتباط باشيد. هر گونه خدمات طراحي و اجراي آلاچيق هاي مختلف را به ما بسپاريد.

روش نگهداري هندوانه نبريده در منزل

به گزارش خبرنگاران از جالبانه،هندوانه اگر در معرض هواي سرد قرار بگيرد، ظرف مدت كوتاهي از بين مي رود. به طور معمول عمر هندوانه پس از برداشت در دماي 13 درجه سانتيگراد بين 14 تا 21 روز است، اما در دماي يخچال طول عمر اين ميوه كاهش يافته و به 7 روز مي رسد. به علاوه قرار دادن هندوانه در يخچال باعث مي گردد، بتاكاروتن موجود در آن از بين برود. همانطور كه مي دانيد بتاكاروتن در بدن تبديل به ويتامين A مي گردد.

اگر هندوانه را برش نزده ايد و به اصطلاح درب بسته است، به روش زير عمل كنيد:

  1.  
    1. پس از پوشاندن روي هندوانه با پلاستيك، آن را در يخچال قرار دهيد. با اين روش مي توانيد هندوانه را تا يك هفته در يخچال نگهداري كنيد.

2. روش نگهداري هندوانه بريده شده بدون پوست

  1.  
    1. پوست هندوانه را جدا نموده و سپس آن را به صورت مكعبي برش بزنيد.
  1.  
    1. برش هاي هندوانه را در ظرف درب داري كه هوا به داخل آن نفوذ نكند، قرار دهيد و در يخچال نگهداري كنيد.

نكته: حتي در صورت نگهداري برش هاي هندوانه در ظرف درب دار غير قابل نفوذ، هندوانه پس از 3 الي 4 روز شيريني و تازگي خود را از دست مي دهد يا آب هندوانه از آن خارج شده و طعم آن تغيير مي نمايد، بنابراين سعي كنيد هندوانه را حداكثر ظرف يك الي 2 روز مصرف كنيد.

روش نگهداري هندوانه در منزل به روش فريز كردن

  1.  
    1. ابتدا هندوانه را از وسط به دو نيم تقسيم نموده، سپس با استفاده از يك چاقوي بلند و تيز، پوست هندوانه را جدا كنيد.
  1.  
    1. هندوانه را به صورت مكعبي برش بزنيد و يك رديف از آن را در سيني چيده و در فريزر قرار دهيد.
  1.  
    1. صبر كنيد تا مكعب هاي هندوانه يخ بزنند و سفت شوند. يخ زدن هندوانه حدود يك ساعت طول مي كشد.
  1.  
    1. به محض اينكه تكه هاي هندوانه يخ زدند، آن ها را در ظرف درب داري كه هوا به درون آن نفوذ نكند، قرار دهيد.
  1.  
    1. درب ظرف را محكم بسته و آن را در فريزر قرار دهيد.
  1.  
    1. با اين روش مي توانيد هندوانه را به مدت 6 ماه نگهداري كنيد و از آن براي تهيه نوشيدني هايي همچون اسموتي هندوانه و بستني هندوانه استفاده نماييد.

سخن آخر

بر اساس تحقيقات انجام شده هندوانه سرشار از نوعي آنتي اكسيدان به نام ليكوپن است كه باعث رنگ قرمز آن شده و از ابتلا به بيماري هاي قلبي و بعضي از سرطان ها جلوگيري مي نمايد. دقت كنيد كه خوردن هندوانه خيلي سرد ممكن است دلچسب باشد، اما خواص غذايي آن نسبت به هندوانه اي كه در دماي اتاق نگهداري شده، كمتر است. بنابراين بهتر است هندوانه را در خارج از يخچال نگهداري نموده و به صورت تازه مصرف كنيد تا از خواص بي نظير هندوانه آن برخوردار شويد.

شما در اين مقاله با چند روش نگهداري هندوانه در منزل آشنا شديد، اميدواريم از اين مطلب استفاده نموده باشيد و اگر ترفند هاي ديگري سراغ داريد به وسيله بخش ارسال نظر با ديگر مخاطبان سايت جالبانه به اشتراك بگذاريد.

  1.  
    1. هندوانه اي با اندازه متوسط و پوست ضخيم و سالم را انتخاب كنيد كه كاملا رسيده نباشد.
  1.  
    1. سطح پوست هندوانه را با يك دستمال تميز، پاك كنيد.
  1. مقداري شمع را روي حرارت ملايم قرار دهيد تا شمع ها كاملا ذوب شوند، سپس نخ هاي وسط شمع را از درون شمع ذوب شده، خارج كنيد. تحت هيچ شرايطي اين كار را با دست انجام ندهيد.
  1.  
    1. شمع ذوب شده را از روي حرارت بردارد و پس از آنكه كمي خنك شد، روي سطح هندوانه بريزيد.
  1.  
    1. اجازه دهيد شمع روي پوست هندوانه خنك گردد، سپس مجددا لايه اي از شمع ذوب شده را روي پوست هندوانه بريزيد، به طوري كه يك لايه از شمع به ضخامت نيم سانتيمتر روي سطح هندوانه را بپوشاند.
  1.  
    1. پس از خنك شدن كامل شمع، هندوانه را در جعبه پر شده از پوشال يا روزنامه قرار داده و در محلي تاريك، خنك و خشك نگهداري كنيد.

نكته: دقت كنيد كه شمع همه سطح هندوانه را پوشانده باشد و گاهي به آن سر بزنيد كه در آن شكاف يا سوراخي ايجاد نشده باشد.

راهكارهاي نگهداري هندوانه برش خورده

مدت زمان نگهداري هندوانه برش خورده در يخچال كوتاه است، به طوري كه حداكثر مي توانيد آن را به مدت 7 روز در يخچال نگهداري كرد. پس از اين مدت فساد ميوه شروع خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.