ضرورت هاي يك آشپزخانه كامل



آشپزي به نظر بعضي ها كار سختي است و ترجيح مي دهند به جاي اينكه خودشان غذا درست كنند سراغ دفتر تلفن بروند و به رستوران و فست فود محل غذا سفارش بدهند. غذاهاي بيرون علاوه بر هزينه بالاتري كه دارند اغلب چرب و پركالري هم هستند و مصرف شان توصيه نمي شود... باور كنيد آشپزي آنقدرها هم سخت نيست و با استفاده از بعضي وسايل مي توان خيلي راحت و در زمان كم، غذايي سالم و مقوي تهيه كرد. در اينجا چند نمونه از اين وسايل را به شما معرفي مي كنيم.


۱. يكي از وسايل ضروري يك آشپزخانه بخارپز است.
با استفاده از اين وسيله مي توان يك غذاي سالم، رژيمي، و خوشمزه تهيه كرد. سعي كنيد بخارپز بامبو را جايگزين انواع بخارپزهاي فلزي كنيد. بخارپز بامبو برخلاف انواع فلزي آب را جذب مي كند و موجب مي شود سبزي ها سفت و محكم بمانند. هنگام بخارپز كردن غذا قراردادن يك حوله تميز و مرطوب داخل ظرف، بخار را درون ظرف نگه مي دارد و زمان پخت را كمتر مي كند.

 

وسايل ضروري آشپزخانه, آشنايي با ضرورت هاي آشپزخانه


۲. دومين وسيله ضروري آشپزخانه قيچي آشپزخانه نام دارد.
وجود يك قيچي مخصوص در آشپزخانه كار را برايتان راحت تر مي كند. از قيچي آشپزخانه مي توان براي خرد كردن سبزي ها، مرغ و گوشت خام، نان و حتي بريدن پيتزا در اندازه مناسب استفاده كرد.


۳. سبد سبزي خشك كن هم ميتواند درآشپزخانه مفيد باشد.
با قرار دادن و چرخاندن سبزي ها در اين وسيله تكه هاي سبزي خشك مي شود و چاشني سالاد بهتر به سبزي ها مي چسبد و موجب مي شود سالاد طعم بهتر و چربي كمتر داشته باشد.


۴. خرد كن در آشپزخانه.
هر چند از يك غذاساز مي توان براي كارهاي مختلف استفاده كرد اما معمولا شستن آن كار آساني نيست در حالي كه استفاده از خردكن هاي كوچك خيلي راحت تر است. مي توانيد خيلي سريع پياز و جعفري را در آن خرد كنيد و كنار غذا نوش جان كنيد و از فوايد اين سبزي هاي تازه بهره ببريد.


۵. در آشپزخانه گاهي دستگاه مخصوص برش هم لازم مي شود.
از اين وسيله براي ورقه ورقه كردن ميوه ها و سبزي هاي زيبا و خوش شكل مانند كيوي و گوجه فرنگي استفاده و ظرف غذا و سالادتان را با برش هاي زيباي سبزي تزئين كنيد. با اين كار مي توانيد بچه ها را به خوردن ميوه و سبزي تشويق كنيد. هنگام خريد، انواعي را انتخاب كنيد كه حفاظ دست داشته باشد تا هنگام كار به دست هايتان آسيب نرسد.

 

وسايل ضروري آشپزخانه, آشنايي با ضرورت هاي آشپزخانه


۶. گوشت كوب برقي از وسايل ضروري يك آشپزخانه مجهز است.
گوشت كوب برقي يك مخلوط كن كوچك است كه موتور آن در قسمت بالا قرار دارد و مي توان از آن براي پوره كردن غذاهاي داغ استفاده كرد. اين وسيله را كنار اجاق گاز بگذاريد و از آن براي پوره كردن سيب زميني پخته، سوپ و ساير غذاها استفاده كنيد. با استفاده از اين وسيله مي توانيد انواع ميوه را پوره و به عنوان دسر و ميان وعده استفاده كنيد. ضمن اينكه شستن آن هم بسيار آسان و بي دردسر است.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/necessity-full-kitchen.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.