علت بوجود آمدن تگرگ چيست ؟

علت تگرگ چيست؟
با دانستن روش علمي تشكيل تگرگ ، خواهيد فهميد كه چگونه يك پديده جالب و البته خطرناك و گاه مخرب رخ مي دهد. تگرگ و تگرگ در بهار در زمان مناسب و با بارندگي كم و دانه هاي ريز مي تواند براي محصولات كشاورزي مفيد باشد و به آنها در آبياري كمك كند ، اما در بيشتر موارد اين باران ها به صورت يخ هاي بزرگ دانه با شدت و فاصله هستند. باران كم و مي تواند به محصولات كشاورزي ناشي از سرما ، زبري و بارندگي شديد آسيب جدي برساند.

 

به گزارش تالاب: اگر مقدار تگرگ در فصل بهار زياد باشد به محصول آسيب مي رساند با پرتاب گل درختان آسيب مي بينند و بازده سالانه كمي براي كشاورزان دارد.

 

دليل علمي تشكيل تگرگ

دليل علمي تشكيل تگرگ رعد و برق و برخوردهاي شديد اين است كه هواي مرطوب داراي لايه هايي از هوا در سطوح بالا است.

 

قطر متوسط ​​تگرگ ۵۰-۵ ميلي متر است و نوعي ابر كومولوس است كه ابرهاي تگرگ است كه با رعد و برق شديد نيز همراه است.

 

 

هسته تگرگ

اين تگرگ يك هسته مركزي دارد كه باعث تشكيل آن مي شود اين هسته سفيد رشته هاي مختلفي را با طول هاي مختلف تشكيل مي دهد كه باعث تشكيل و رشد تگرگ مي شود.

 

رشته ها كه از يك هسته مركزي سفيد تشكيل شده اند ، توسط پوسته هاي يخي نازكي احاطه شده و به صورت دايره اي تشكيل شده اند.اين دانه ها با استفاده از ميكروسكوپ هاي ويژه بررسي مي شوند و تصاوير بسيار زيبا و شگفت انگيزي دارند.

 

علت بوجود آمدن تگرگ چيست ؟

تگرگ چگونه ايجاد مي شود؟

وقتي هواي گرم به آسمان بلند مي شود ، بخار آب را با خود به آسمان مي برد. در بالاي آسمان ، بخار آب خنك مي شود و قطرات آب در اطراف ذرات ريز گرد و غبار موجود در هوا تشكيل مي شود. مقداري از بخار آب نيز به صورت بلورهاي يخ كوچك منجمد مي شود كه قطرات آب خنك شده را جذب مي كند.

 

https://holoo1.ir/علت-بوجود-آمدن-تگرگ-چيست-؟/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.