درست كردن جعبه كادويي

ساخت جعبه كادويي در خانه 

اولين چيزي كه هنگام دادن هديه اي ارزشمند به مخاطب شما اهميت دارد، شكل جعبه كادويي جذاب آن است. جداي از اينكه هديه و كادويي كه ميدهيد چه باشد، جعبه كادويي آن نمايانگر اهميت شما براي شخص مقابل است. درست كردن جعبه كادويي حال برخي از افراد از جعبه هاي آماده استفاده ميكنند و آنها را سفارش ميدهند. در اين مطلب بطور كامل به شما آموزش ساخت جعبه كادويي به همراه چندين ايده جذاب را ميدهيم.


 چرا ساخت جعبه كادويي

ساخت جعبه كادويي باعث ميشود دست شما در طراحي و شكل دادن به جعبه باز باشد و آن را سفارشي سازي كنيد. واقعا وقتي شما ميتوانيد به راحتي و زيبايي آن ها را در خانه درست كنيد، چرا بايد هزينه هاي زياد براي خريد جعبه كادويي گران بدهيد؟ نكته بعدي ميزان زمان و تلاشي است كه شما روي ساخت جعبه كادويي ميگذاريد كه مستقيما نشان دهنده عشق و علاقه شما به شخص مقابل است.


ويدئو ساخت جعبه كادو


ساخت جعبه كادويي در منزل

وقتي نوبت هديه دادن به افرادي كه دوستشان داريم ميرسد، مطمئناً شما هم ميدانيد كه ساختن يك جعبه كادويي زيبا در منزل به نسبت خريد جعبه كادو از مغازه براي شخصي كه برايمان مهم است چقدر شگفت انگيز است. مطمئناً همه ما ميدانيم چهره دوستان و خانواده هنگام باز كردن جعبه كادويي كه خودمان درست كرديم چقدر كيف ميدهد!! اگر اخيراً به فكر ساختن جعبه كادويي ساده و زيبا هستيد، مطالعه و عمل به اين مقاله را به شما پيشنهاد ميكنيم.

مطالعه مقاله روبرو به شما پيشنهاد ميشود: هولوگرام چيست؟


آموزش جعبه زيبا با كاغذ كادو

ساخت جعبه كادو در منزل

موارد مورد نياز:

  • مداد
  • خط كش
  • قيچي تيز يا كاتر
  • مقواي طرح دار يا كاغذ كادوي ضخيم

مرحله 1- كاغذ كادو را بصورت مربعي برش بدهيد.

تا كردن كاغذ كادو براي جعبه كادو

براي ساخت جعبه، ما به دو قطعه مربعي نياز داريم. براي اينكه قطعه پاييني و بالايي متناسب با هم و به اصطلاح چفت شوند، مربع ديگر (درب جعبه) بايد حدود 2 سانتي متر از مربع اصلي (جعبه) كوچكتر باشد. اگر كاغذ كادوي شما مربع نيست، از خط كش براي اندازه گيري يك مربع استفاده كنيد، سپس با مداد علامت گذاري كنيد و با قيچي يا كاتر آن را برش دهيد. (منبع)

مرحله 2- مربع ها را مطابق با الگوي زير تا كنيد.

الگوي ساخت جعبه كادويي

مرحله 3- كاغذ كادو را بصورت يك الماس تا كنيد.

تا كردن الگو براي ساخت جعبه

با شروع از يك گوشه، آن را تا روي چين هاي جديد در مركز قرار دهيد تا يك مثلث كوچك ايجاد كند و آن لبه را به خوبي تا كنيد. اين روند را در سه گوشه باقيمانده نيز تكرار كنيد. اين كار را براي كاغذ دوم (كوچكتر) نيز تكرار كنيد.

مرحله 4- شروع قسمت اصلي كار!

الگوي ساخت جعبه كادويي

الگو را 45 درجه بچرخانيد تا يك مربع بشود. لبه بالايي آن را به سمت پايين و در مركز كه همه گوشه ها به هم مي رسند تا كنيد. سپس لبه پايين را تا كنيد تا در وسط قرار گيرد ، آن را خوب تا بزنيد و بالا و پايين را باز كنيد تا به مربع قبلي خود برگرديم. (اين كار براي ايجاد خط تا نياز است.) اين كار را براي كاغذ دوم نيز تكرار كنيد.

مرحله 5- كاغذ مربعي خود را به مستطيل تبديل كنيد.

آموزش ساخت جعبه كادويي فانتزي

مانند شكل، مربع بالا را به سمت بيرون باز كنيد تا صاف شود و با مثلث پايين اين عمل را تكرار كنيد. حالا هر دو لبه چپ و راست را از وسط تا كرده و خوب خط تا بندازيد. اين كار را براي كاغذ دوم نيز تكرار كنيد.

مرحله 6- طرح خود را مانند L تا بزنيد.

الگو ساخت جعبه كادويي در منزل

اكنون ما آماده هستيم تا جعبه خود را بسازيم! چند تا وجود دارد كه به صورت افقي روي كاغذ قرار دارد، از چين سوم تا كنيد تا مانند حرف L انگليسي شود. آن را در چين سوم صاف كنيد و خوب فشار دهيد تا لبه بهتري به دست آيد. اين كار را براي كاغذ دوم نيز تكرار كنيد.

مرحله 7- انتهاي كار و ساخت درب جعبه

آموزش جعبه كادو مستطيلي بزرگ

اكنون ميتوانيد مانند تصوير بالا همان عمل را براي مربع بزرگتر انجام دهيد تا درب جعبه كادويي شما نيز ساخته شود.

تبريك ميگوييم، ميتوانيد از جعبه كادوي خلاقانه خود لذت ببريد:

جعبه كادو خلاقانه


روش بستن پاپيون جعبه كادو (تصويري)

روش بستن پاپيون جعبه كادو


آموزش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.